Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 30 april 2009

Igår var jag på Buddy´s med en lagkamrat och kökade asgod mat samt kollade på den första Champions League semifinalen mellan Manchester United och Arsenal.
Maten far fruktansvärt god! Dock kostade det du ser på bilden 235:-, men vad gör väl det för en student som har en stor månadsinkomst?! Skämt å sido, men lite får man faktiskt kosta på sig när man inte är ute på sådana här tillställningar varje dag.
Det som jag beställde, vilket syns på bilden, var en sorts stek med Criss Cross till, samt ett glas 7-UP. Min polare körde på revbensspjäll med pommes, samt cola, vilket senare visade sig vara en enorm portion.

För ovanlighetens skull fick man så pass mycket mat att man blev mätt på det, vilket inte är fallet på alla restauranger, där tallriken i sig ofta är betydligt större än det som får plats på den enligt min mening.
Jag kan varmt rekomendera er att besöka denna lokal och äta, om ni inte redan gjort det. Det är även en bowlinghall där inne för den som hellre bänkar sig där än att kolla på tv.

Matchen i sig började med en kraftig offensiv från Man. Utd., med flertalet vassa målchanser reden de första fem minutrarna, där Almunia fick göra den ena fantomräddningen efter den andra. Dock gick det inte mycket längre än så, då 1-0 kom tillslut för de röda jävlarna. The Gunners blev sönderlästa från första minut och gavs inget utrymme till att skapa några som helst målchanser under matchen. Resultatet höll i sig och det blev förlust för hemma laget. Personligen tycker jag att det var många i Arsenal som underpresterade, medan Almunias räddningar under matchens lopp räddade bortalaget från en förnedrande förlust, då det redan efter femton minuter kunde stått 5-0 lika gärna.
Sir Alex Fergusson ska ha en stor eloge, då hans taktik redan från första minuten visade prov på Arsenals svagheter, med flera ordinarie spelare borta, samt en vattentät defensiv.

Så nu blir det upp till bevis för Arsenal på Emirates Stadium på returen! Skärpning Gunners! Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter