Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 10 april 2009

Idag är det låååååångfredagen, vi är mitt uppe i påsken! Som vi alla vet så firar vi påsk för att det Jesus återuppstod och inte för att han korsfästes och dog. Eller? Det kanske var just därför vi började fira påsk? Annars är det fullt möjligt att allt detta var på grund av det som Filippa i Robins påstår, nämligen att det var en indian som ramlade in i en buske (fjädrarna fastnade i busken=påskris) och det är därför vi firar denna högtid. En högtid som känns precis som vilken jävla dag som helst ändå. Men det är det inte.

För idag är det lååångfredagen och den dagen är tre gånger längre än alla andra dagar. dessutom infaller den alltid på en fredag, för annars skulle den ju inte heta långredagen. Förr i tiden hade man så roligt på långfredagen att man fick förlänga den tre gånger, eftersom att den var tre gånger så rolig som alla andra dagar. Men det är få som känner till detta. De flesta tror att det var för att alla hade så tråkigt på långfredagen som den fick namnet. "För på torsdag är det ärtsoppa, på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst. Kyckling på fredag, det enda jag vill ha. Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra. Jag vill ha fredag idag".

Alltså kan inte fredagen vara en tråkig dag. Då borde den hetat långmåndagen istället, för den dagen är nog ta mig fan alltid den tråkigaste veckodagen. Eller långsöndagen, för att förlänga ångesten till att börja jobba/plugga på måndagen, för att helgen är för kort och för att alla är ändå bakis på en söndag och får inte något vettigt gjort då.

Oavsett hur det är eller borde vara så gald påsk på er! :o) Hoppas ni får det trevligt värre! Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter