Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 12 juni 2011
Ravaged har för ett tag sedan börjat jobba på ännu en skiva, den första där jag är basist, som skall släppas under sommaren 2011, det vill säga inom den närmaste framtiden. Vi har hållit på ett par dagar i månaden under våren med målet att spela in skivan innan den ambitiösa hårdrocksfestivalen Knorrfest, som kommer äga rum i Trollhättan, drar igång. Mer information om detta kommer inom sinom tid. Nu är det dock dags för att skriva lite om hur det går med plattan!

Till att börja med kan jag meddela att mycket av låtarna redan var inspelat när jag började i bandet, vilket betyder att jag mer eller mindre blev ny medlem i bandet samtidigt som studioinspelningarna pågick. Det innebar en hel del slit att lära sig nya låtar som man aldrig någonsin hört tidigare (när vi mötte dem med Trigger i musikslaget räknas inte) och dessutom för att få det att låta så bra som möjligt. Hur som helst har det gått bra än så länge, frånsett att en del av bas-filerna försvann för ett tag sedan, vilket innebar att tre av låtarna fick spelas om på nytt. När vi väl kom på att all bas jag spelade hamnade i fel takt på grund av en stark fördröjning av ljudet gick det även fortare att sätta låtarna.

Det har än så länge varit väldigt skoj att spela in den och jag är övertygad om att alla som hör låtarna kommer tycka att det låter grymt bra! Mer info kommer när allt är klart, så stay updated for more!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter