Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 1 maj 2009
Har just kollat på humorgalan på tv4. Det var det sämsta jag sett på länge! Tur att svenska folket är så väluppfostrat att de inte buar och kastar tomater. 2000-talets tv-program blir bara sämre och sämre, och alla håller snart samma klass som skilda världar med en humornivå som ligger i nivå med fem myror är fler än fyra elefanter. Då jag hade ett vagt minne någonstans av att detta program var överskattat förra gången det gick på tv, vilket borde varit typ förra året eller något, så valde jag att slötitta på Jönssonligan får guldfeber med basen i knäet istället. När jag sedan slog över var det lite drygt en timme kvar, vilket innebär ca 20 minuter reklam sammanlagt. Då jag ganska snabbt insåg vilken nivå programmet höll tänkte jag att jag skulle stänga av det, men beslutade mig istället för att titta, för att se hur dåligt det var och sedan blogga om skiten. F.d. idol-programledaren David H-nånting, började med att presentera vad han kallade de roligaste personerna han känner, nämligen som vanligt Hey-Baberiba-gänget. De sjung en sång tillsammans, som inte kan ha tagit längre än en kvart att skriva. Inte fan var det roligt. Jo, det var lite halv-kul när de knuffade in en kille på tre-hjuling i en tegelvägg, men det är inte speciellt mycket under tre minuter. Sedan kom ett inslag från Parlamenten (där alla riktiga komiker hänger numera) och det var nästan lite roligt. Slutligen var det dags för en immitation av Per Gessle med Robert Gustavsson. Det var det roligaste på en hel timme, och ändå var det inte så att tårarna rann. Det sista som hände var en askass låt av Måns Zelmerlöw och mer än så tänker jag inte kommentera. Anmärkningsvärt är också hur tre personer som Hanna, Tommy Nilsson och Charlie Klääämp kan skriva en så dålig text som bara består av nödrim. Det är så att man blir mörkrädd och undrar om de fått sina skivkontrakt i ett Cornflakes-paket. Mikael Persbrant var dock lite kul att se på, då han alltid brukar ha hyfsade repotage där vem som helst får dåligt samvete över alla barn i U-länderna. Men som sagt var så kan man börja undrar hur detta program kan kallas humorgala, då ett avsnitt av parlamentet är 10 gånger roligar, även om det blivit sämre med åren och har fått en lägra standard.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter