Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 3 april 2009
Ja, vad ska man säga om det svenska fotbollslandslaget egentligen?
Till att börja med måste jag tillkännage att jag inte har så bra kolla på vårat blå-gula fotbollslandslag. Då menar jag naturligtvis herrarna och inget annat, eftersom det var fotboll vi pratade om, inte vältränade tjejer. ;o)

Nåväl. Jag kan i alla fall säga att jag är missnöjd med en del val som förbundskaptenerna gjort genom åren, för att nämna några få:

- Varför spelar Isaksson när Shaaban lever? Alla andra målvakter är bättre än Isaksson.
- Varför sätter man in Kennet Andersson på topp, när Markus Allbäck vinner skytteligan med ÖIS? (Okej, det var ett par år sedan, jag vet).
- Vem var Yksel Osmanovski och Pär Zetterberg? Vad kan de egentiligen? Äta glass?
- Vad är det för vits med att spela 60-talsfotboll, när inget annat lag gör det längre? Anfall är bästa försvar.
- Varför spelar inte Sebastian Larsson från start, när varken Källström eller Svensson har formtoppar?
- Varför blir inte Svennis förbundskapten, nu när han fått sparken på nytt?
-Till vilken nytta tar man ut Elmander, Berg och Rosenström från start?
- Hur ska det gå utan spelare som de gamla hjältarna Ljungberg och Henke Larsson i framtiden?
- Hur gamal ska en förbundskapten bli, innan han byts ut?

Frågorna är många, men nu orkar jag inte längre. Alla männsikor i världen kommer inte att bli helt nöjda ändå, oavsett vad som händer. Det vet jag mycket väl.
Men, varför inte byta förbundskapten. Ärligt, hela sveriges start-elva kostar lika mycket tillsammans som Wane Rooney.

1 kommentarer:

Jag gillar alltid att läsa om andras åsikter om fotboll, även om de inte helt överrensstämmer med mina egna ;) Men att vi behöver en ny förbundskapten, det kräver snart hela folket utom möjligtvis Lars-Åke Lagrell..

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter