Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 8 april 2009
Så var det äntligen dags igen. Kvartsfinal i Champions League. 2008-2009.
7 April. Villarreal vs. Arsenal. Estadio el Madrigal. 20.45. Viasat tv 6. Ikväll.

Jag började kvällen med att själv praktisera mina talanger (och svaga sidor :o)) på Edsborgs konstgärsplan med mina lagkamrater i IFK Trollhättan. Stämningen var på topp och samtalsämnet gällde till stor del alla upplevelser kring lagmiddagen i Lördags. Temperaturen låg på 15 grader och även om det inte var sol och klarblå himmel, kändes det att som att sommaren är på väg. Förhoppningsvis alltså. Helt säker kan man tydligen aldrig bli om man bor i Sverige nu för tiden, i en tid där vi alla mer eller mindre bidrar till att förändra växthuseffekten mer och mer. Men nog om detta nu och tillbaka till det som inlägget egentligen handlar om, det som hände senare på kvällen efter träningen, alltså matchen mellan Villarreal och Arsenal.

I anslutning till hemfärden från träningen tog jag och en lagkamrat och köpte varsin pizza som vi tog med oss hem, var och en till sig. Jag skyndade mig att få fram bestick och lite citronvatten för att sedan bänka mig med pizzan framför tv-apparaturen. Jag missade dock de första fem minutrarna av matchen, då vi fick vänta på att pizzorna skulle bli klara och så vidare.
Matchen i sig var mycket spännande, i ett rasande tempo, utan att det blev speciellt många målcancher. 1-0 kom efter bara 10 minuter in i matchen, otagbart för Arsenals annars så säkra målvakt Almunia. En kille som tagit över ansvaret från förstamålvakter som David Seaman och Jens Lehmann på ett strålande sätt, måste jag säga. Han tvingades dock att utgå efter att ha skadat foten i ett tidigare skede av matchen. En händelse som jag för övrigt inte hann se så speciellt mycket av. Det fanns inte mycket mer att göra för Arsène Wenger än att byta ut honom och slänga in Fabianski mellan stolparna. Tydligen är det så att Arsenal ännu en gång tvingas byta ut sin förstamålvakt i år igen. Sist var det ju Pires som blev utbytt mot Almunia (Champoins League-finalen mot Barcelona i Paris), efter att Lehmann blivit frilägesutvisad. Pires som för övrigt spelar i Villarreal nu och blev inbytt mot slutet av matchen. Ett byte som höjde tempot i spanjorernas passningsspel.
Fabianski kom hur som helst in i matchen och började med att göra en bra räddning och sedan räddat sin egen retur med mycket snabba reflexer. En viktig insats för polackens självförtroende och fortsättningen på matchen. 2-0 där och Arsenals chanser att gå vidare varit borta. Fabianski förtsatten med att göra några stabila ingrepp och tillslut kom det förlösande Arsenal-målet. Ännu en genialisk passning från mannen som petade (skadade) Viera som blott 17-åring, nämligen Fabregas. En läcker mottagning på bröstet och sedan en cykelspark i bortre stolpen av Adebayor och 1-1 reduceringen var ett faktum.
Matchen slutade också 1-1, ett resultat som även visar hurdan matchbilden var. Inte överdrivet med målchanser och där bollinnehavet och mentaliteten delades upp jämt på båda lagen.

Frågan är, om nu Arsenla går vidare, vilket vi får föutsätta, om de kommer möta Manchester United eller Porto. Personligen tror jag Arsenal har lättare för Porto, men visst hade det varit kul att dänga till United rejält?! Får Barcelona möta Arsenal i Finalen blir dett extra intressant att se skillnaden på dessa lag i dagsläget.
Ikväll blir det elitseriehockey, Färjestad-HV 71. Jag hejar nog mest på Färjestad och Stefan Liv, så jag hoppas att de presterar bra båda två. :o)
Innan detta blev även Johann Djourou inbytt mot skadade Gallas.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter