Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 13 april 2009
Denna bilden hittade jag på http://tjuvtittat.se/lappar/lilla-sparskolan förut idag. Tydligen satt den i en butik på Rådmansgatan, vart fan det nu ligger. Det är verkligen en rolig idé att annordna en sådan prislista som det dessutom är så lätt att kalla för felaktig: Hur vet man vad som räknas som en tejpbit och vad som räknas som en massa tejpbitar? Om jag tar en tejpbit på 367 cm betalar jag ju lika mycket som om jag hade tagit en tejpbit på 2 cm. Det tycker jag är väldigt fel. Troligtvis kostar en tejprulle mer än 1:- och tar man då "bara" en "tejpbit" på 367 cm tjänar man ju på att inte köpa en egen tejprulle. Snacka om reapris och ett bra alternativ för studenter! Om man lånar häftapparaten i tre timmar borde man ju få betala mer än 1:- för annars blir det ju orättvist mot de som lånar den i en minut. Om man dessutom häftar ihop 18 olika häften vid samma lånetillfälle borde man ju betala ännumer än om man bara häftar ihop ett häfte. Annars lönar det ju sig att gå dit och häfta ihop alla skolarbeten på samma gång, då man endast betalar en krona per tillfälle. Det är ju ungefär lika korkat som att betala 1:- per utskrifts-tillfälle i skolan istället för 1:- per pappersark. Det blir ju en himla skillnad om du skulle skriva ut 42 sidor (kan även vara flera arbeten etc.) vid ett tillfälle och din kompis skriver ut 42 sidor sammanlagt, fast vid 42 olika tillfällen. Då tjänar man ju verkligen på att skriva ut allt på samma dag istället. Slutligen kostar det hela 4:- att använda tipex! Precis som jag skrivit tidigare, borde även längden på den stund som man lånar tipexet och den mängd man tar vara avgörande för priset. Annars kanske han som häftade ihop 18 olka häften på tre timmar, skrev ut 42 arbeten på ett utskriftstillfälle, lånade 367 cm tejp och lånade tipexet i fem dagar för att kunna tipexa alla fel han gjort. Allt detta medan hans ordningssamma polare skrivit ut 42 ark vid 42 tillfällen, lånat 2 cm tejp, använt häftapparaten i en minut, häftat ihop ett enda häfte och tipexat över ett enda ord, för samma summa som "lagbrytaren" fick betala. Det enda man kan säga är snacka om att det är höjden av snålhet! Tänk efter innan ni hittar på en prislista som ändå inte kan följas rättvist från person till person. Även om det i längden blir billigare för de som utnytttjar systemet och följer reglerna även om det inte görs på rätt sätt. Posted by Picasa

1 kommentarer:

Malin sa...

Där säger du något tänkvärt!

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter