Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 9 april 2009
Jag kan inte riktigt förstå vitsen med att göra fler kanaler och dessutom tvingas sända fler tv-prgram som suger?! Vad är det för vits med alla program som Ordjakten (o.dyl.), Grannfejden, Sveriges värsta bilförare, Tvins med flera. Vem byr sig liksom? Har just kollat på det nya "humor-programmet" på TV4 ikväll, "Hjälp! Jag är med i en Japansk TV-show!". Programledare; Carolina Gynning. Smartot själv. Det var inte roligt. Det var inte underhållande. Det gav mig ingeting, mer än att jag slapp stirra in i väggen. Det hade i och för sig förmodligen varit mer givande. Jag orkade dock inte med att se hela programet, men ska förklara för er som inte sett det hur det var. Ett antal deltagare skulle tävla mot varandra och få flest poäng för att slippa åka ut ur tävlingen. De klädde ut sig till kycklingar och skulle springa med ägg över en brygga som vinglade i sidled. För att försvåra för deltagarna stod det folk på sidan av poolen och kastade stora uppblåsta bollar på dem, så att de skull ramla av bryggan och ner i det omgivande vattnet. Jag vet inte vem som vann och jag skiter i vilket, men inte var det ett dugg roligt i alla fall! Publiken satt med kastanjetter, trummor, marackas och andra irriterande instrument för att försöka skapa en god stämning, men det hela resulterade i en massa oväsen. Programledarna ska vi inte tala om. De var sämre än vad TV4 lyckas visa upp under en hel dag (bortsätt från Jhide och Timell). Varför kan man inte prata på ett begripligt språk så att deltagarna förstår vad som händer och vad tävlingarna går ut på? Okej, jag förstår inte japanska, men det gör inte de tävlande heller, eftersom de är från Sverige och sitter sedan i "Green Room" och frågar varandra: "Vad är det som händer nu då?". Bra! Då har man lyckats! Att man dessutom måste skrika i varje mening som en idiot à la Galenskaparna i sketchen "Nyårsgroggen", gör det hela ännumera obegripligt och konstigt. What´s the point? Detta var det absolut sämsta program jag någonsin sett som var helt i klass med Ordjaktens spänning, intressanthet och roligt. Varför inte nöja sig med endast några kanaler, och fylla upp tablåerna med bra program istället för att han hundra extra kanlare, 90% mer reklam och skitprogram?

2 kommentarer:

William Björck sa...

Haha, delvis har du rätt, men samtidigt är de ju ganska kul att kolla på dåliga bilförare x)

"Carolina Gynning. Smartot själv" haha :D

Bilförarna var faktiskt roliga att se på. Men den japanska showen lämnar övrigt att önska..alltså, den funkar, eftersom de svenska kändisarna är rätt sköna ändå (förutom Anna Book som verkar gilla att vara nästan overkligt töntig) men jag önskar hårt att de tog bort den japanske domaren. Han är så pinsam att han inte ens platsar på dagis för de lägre åldrarna (eller "småbarn" som det hette på vår tid).

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter