Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 28 november 2012
Har börjat åka buss lite mer regelbundet nu igen, mest för att spara pengar. Oftast åker jag buss till jobbet eller handlar och till andra aktiviteter som träning och rep med bandet så blir det enklast med bilen. Dock sparar jag mycket pengar i bensinväg på att göra detta.

Idag skulle jag åka och handla mat igen. Jag går bort till busshållplatsen med min matkasse och ryggsäck och ställer mig att vänta. När bussen väl kommer efter 10 minuter så står det en liten knubbig kvinna på hållplatsen och väntar också. Hon går på som nummer 2 på bussen och är ganska snabb med att ställa sig för att smita före i kön. Sedan visar det sig att den jävla idioten inte har något busskort och skall därmed även ställa sig och betala dessutom! De två som står framför mig knör sig före henne och stämplar sina kort ändå. Jag gör likadant och ger henne medvetet en knuff (då hon både tar upp hela jävla bussen och dessutom är oerhört intelligensbefriad) så att hon verkligen skall fatta att man inte gör så! När hon väl har fått betalt sin biljett så har inte mindre än 16 personer trängt sig förbi henne och satt sig på sin plats, samtidigt som dessutom en 17:e person hinner springa mot bussen, stämpla och sätta sig. Vad gäller antal personer som trängde sig före henne framme hos busschauffören så stämmer det exakt att det var 17 personer som kom på och satte sig före henne. Jag räknade själv till och med, så det är helt sant!

DU (och ni andra tröga idioter som inte vet hur man åker buss!) gå på sist av alla om du inte har giltlig biljett med dig när du går på bussen eller om du har en fråga. Vet man med sig att ens ärende kommer ta tid så skyndar man sig inte först i kön och sedan stoppar upp den. Nackskott på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så för att man vill använda sig av ett betalsätt, som tydligen är helt tillåtet av bussbolaget, ska man alltså låta alla andra gå före och ställa sig sist och då riskera att man inte får sittplats eller få plats över huvud taget? Då är det väl bussbolaget som gör fel som tillåter detta? Det kan ju vara så att personen aldrig åker buss och inte vill vill köpa ett busskort för den enda resan hon gör.

Stämmer bra det. Helt meningslöst att knö sig på en buss när 17 personer (inklusive en som hinner springa ikapp bussen) ändå tränger sig förbi och hinner sätta sig innan du ens betalat klart. Helt meningslöst!

Anonym sa...

Det är ju iochförsig inte "busskömiffots" fel att övriga knör sig före. Ska honn hindra alla att gå före menar du ? Så länge man gör som bolaget tycker är OK borde hon få göra det...

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter