Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 10 maj 2009

Idag hände det. Jag blev uttagen till att spela med B-laget.
Efter mycket om och men, samt ett smula förvåning förstod jag att det var mig tränaren hade ropat upp till spelartruppen som skulle åka till Grästorp för att spela match med B-laget.
Då jag är mycket väl medveten om att jag verkligen behöver göra bra ifrån mig under en hel match, laddade som bara den inför matchen, vilket ledde till något som kan kallas ett nära tillstånd till att vara övertänd.

Uppvärmningen gick bra, det får jag allt säga och förberedelserna likaså.
Så kom den stund då "B-lagstränaren" skulle meddela startelvan. Det första han säger är att jag ska tänka mig för och värdera situationerna bättre då jag ibland missbedömmer dem och är uppe och köper korv på läktaren.

Hur fan kan man säga så? I och för sig ligger det lite i det, men jag är ju inte dålig för det. Och varför säger man det innan en match, när jag inte har spelat i B-laget på hela säsongen?
Inte konstigt att jag reagerar som att tränaren är missnöjd med mig, men säger det först innan matchen ska börja. Jag kan ta kritik och jag vill lära mig, förbättra mig och utvecklas, men inte fan säger man något sådant innan en match. Det får man ju säga efteråt i så fall, eller??

Jag hakade i alla fall upp mig på det under hela matchen och förstod inte vad han menade med det.
Matchen slutade i förlust med 6-0, vilket får ses som ett mindre lyckat resultat, och jag är medveten om att jag har gjort mycket bättre matcher. Jag kan dock säga att på de flesta av målen kunde jag inte gjort mycket annorlunda och det var ett bra motstånd vi mötte. Ett lag som hela tiden kom i snabba kontringsattacker, något som jag verkligen älskar, i vanliga fall. Frilägen. Men med en "tränare" som säger att jag ska tänka mig för, så vet jag inte hur jag ska göra. Springa ut och kanske göra fel och han får vatten på sin kvarn eller stå kvar och göra fel för att jag inte tar bollen om jag kan göra det. Hur som helst så störde hans uttalande mig hela matchen igenom och större delen av målen kom på dåligt försvarsarbete och frilägen där jag var för passiv, även om det inte var speciellt många lägen utöver målen, men jag kom aldrig in i matchen på grund av det... och 6-0 dessutom....

Att dessutom komma till match med endast en träningsmatch i bagaget sedan december, en målvaktskonkurrent som spelat tre träningsmatcher och två B-lagsmatcher, känner jag mig rätt mycket som den sämsta målvakten i truppen. Därmed ökar kraven på mig själv att jag måste prestrera, samtidigt som självförstroende sjunker, och jag spelat minst 5 matcher färre än många av mina lagkamrater och motståndare har gjort, men undrar om det är någon som tänker på det? Skönt i alla fall med a-lagsspelare i b-laget som gör bra ifrån sig än hur det såg ut förra året. Nu krävs bara en riktig tränare och en jävla vilja. Posted by Picasa

3 kommentarer:

Jag tvekar mellan om du borde ta upp det du just sagt med tränaren eller inte. Det beror ju helt på hur han är som person, om han själv kan ta kritik eller inte. Men jag håller med, sånt säger man inte precis innan en match. På en träning eller efter matchen, absolut, men inte just innan, det är grymt felaktig psykologi.

Jag funderar också på att göra det... Passade även på att lägga energi under matchen på detta, vilket också störde mig.

Ida sa...

Är det inte meningen att en tränare ska peppa sina spelarna innan match... :-P Mongotränare!! Skit i honom!!!

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter