Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 16 maj 2009
  1. Love - Litauen 
Så var det dags för första låten i årets final. Öppningsnummret är killen på piano med hatt från Litauen. Min åsikt av bidraget är att det är en rätt tråkig låt och det enda som är bra är pianot under denna låt. Rösten är inget speciellt, vilket inte heller resten av bidraget är. Löjligt att det är så många bidrag med en engelsk titel, när det annars är helt omöjligt att förstå vad de sjunger under resten av låten, förutom "Love" i detta fall. Helt värdelöst.

  2. There Must Be Another Way - Island 
Brunett-sångerskan har en cool svart klänning på sig, den andre inte lika bra. Jag gillar fortfarande scenen då de står emot varandra med händerna som om de var varandras spegelbild. Skönt gitarr-riff i verserna. Dock hade inte musikerna behövt stå i en trekant med sångerskorna i mitten. Dessutom känns det rätt misslyckat att sångerskorna spelar trummor överhuvudtaget, då de lika gärna kunde skippat det.

  3. Et S'il Fallait Le Faire - Frankrike 
En Celine Dion-kopia med ett oerhört störande hest-viskande vibrato som jag inte klarar av. Det ser ut som att hon precis blivit misshandlad, med tanke på den värdelösa sminkningen samt en klänning med bara ett axelband ("ser lite trasig ut"). Melodin är enformig och från höfterna och neråt ser det ut som en 80-årig gammal tant. Dansstegen på slutet är onödiga och inte ett dugg intressant att kolla på.

  4. La Voix - Sverige
Dags för den något kritiserade piratkopierade svenska låten. Oavsett rykten och åsikter, som jag nämde i semifinalen, så är det en riktigt bra och slagkraftig låt. Det vita i refrängen är mäktigt liksom hennes häftiga klänning. Maskerna som troligtvis är inspirerade av The Phantom Of The Opera liksom falsett-vrålet i slutet som i en takt påminner väldigt mycket om The Queen Of The Night. Hamnar förmodligen på 8:e plats eller något i närheten.

  5. Lijepa Tena - Kroatien
Rätt så seg melodi, med rätt kraftfulla falsettpartier och bra körsång. Dansen ser rätt bra ut ändå. Ett rätt medelmåttigt bidrag som inte utmärker sig speciellt mycket alls.

  6. Todas As Rodas Do Amor - Portugal 
Bra gitarrspel och sång, men dock påminner bidraget på tok för mycket om Somewhere Over The Rainbow, vilket förstör för dem, då jag fortfarande hellre hade hört en modernisering av denna låt än Portugals faktiska bidrag. Å andra sidan är ju inte sveriges bidrag mycket bättre, vad gäller att kopiera från andra ställen. Låten är doch inte så dum ändå och jag tror nog man kan se den som en Joker i tävlingen, med fantasy-scenografi.

  7. Is It True? - Island
Denna vackra kvinna. Denna fantastiskt berörande röst. Denna låt. Denna scenografi. Denna text. Ja, de får tala för sig självt. Helt grymt, felfritt. För att klaga på något i bidrget som kunde varit bättre, så kunde hon valt en annan klänning. Slutar förmodligen i top 5.

  8. This Is Our Night - Grekland 
Sångaren påminner om Greklands motsvarighet till en vältränad Niklas Strömstedt minus en guldtand. Sluta dansa som en medelålders bög i för små kläder, det ser bara löjligt ut. Däremot är et lite häftigt när de gungar i takt fram och tillbaka under trumsolot, men det håller inte för att vinna.

  9. Jan Jan - Armenien 
Fortfarande bäst intro och att det förekommer eld på scenen, annars tycker jag att det är ett dåilgt bidrag, med ännu värre kläder, röster och uttal, precis som i semifinalen. Kommer bland de sista i tävlingen, om Europa har någon musksmak och innehåller musikaliska människor. Nu går jag och hämtar chips och coca cola istället!

  10. Mamo - Ryssland 
Denna låten känner jag igen, framförallt refrängen, men kan inte säga varifrån jag hört den. Hon kunde haft än bättre blick och inlevelse på storbildsskärmarna, i alla fall öppnat ögonen om inte annat. Dessutom ser hon 20 år äldre ut på dem än i verkligheten och varför gråter hon mot slutet?

  11. Always - Azerbadjan
Håller med föregående kommentarer i semifinalen.

  12. Bistra Voda - Bosnien
Rätt go låt får jag ändå säga, men inget världsklass-bidrag på något sätt. En låt i mängden, som dock tillhör den bättre hälften, vilket betyder att den borde bli bättre än 17 plats. Hade varit lite fräckare om de hade haft en annan scenklädsel istället.

  13. Hora Din Moldova - Moldavien 
Rätt go melodi i sången och de där så kallade ropen är lite fräcka, men annars tycker jag inte att denna låt har speciellt mycket som slår helt fullt ut. Men är precis som föregående bidrag bättre än de flesta och kan säkert ta sig till en 15:e placering ikväll.

  14. What If We - Malta 
En sångerska med bra, kraftfull röst. Texten är dock rätt tråkig och det gör det svårt för henne att sjunga låten på ett bra sätt. Jag skulle vilja säga; den rösten till ett anant bidrag hade vart bättre. Det ska dock sägas att låten lyfter rätt bra på slutet trots allt, men ingen vinnar-låt direkt.

  15. Rändajad - Estland 
Låter lite som sångerskan i Indica. Hon borde absolut sjunga en annan låt och gärna mer rockigt, även om fiolerna gör ett bra nummer. Det tragiska i den moderna popmusik-världen är att alla rockiga låtar som skrivs låter så fruktansvärt poppigt, av rädsla för att ingen ska gilla dem, men det gör istället låtarna ofa mycket sämre enligt mig.

  16. Believe Again - Danmark
Låter lite som ett Fly On The Wings Of Love med Olsen Brothers à la Ronan Keating, alltså en riktig smörballad som är i finalen av en anledning och det är just därför. Tråkig text och enformig meldodi. Vissa av dem i bandet skulle spelat i ett hårdrocksband istället.

  17. Miss Kiss Kiss Bang - Tyskland
Detta måste vara den sämsta texten i årets final! Att han dessutom lespar gör inte saken bättre och så värst cool är han inte heller. En till sådan där som tror han är snyggast och sjunger bäst i världen. de kvinnliga dansarna har väldigt fula kläder på sig à la 1950-talet med en extremt ful tredje tjej. Om detta var det bästa i Tyskland, vill jag inte ens veta hur de andra var. Eller vänta. Klart det inte var några andra låtar!

  18. Dum Tek Tek - Turkiet 
Denna låt påminner om Helena Papparazzi's bidrag "You're My Lover..." med lite Shakira-inslag. Denna låt vill jag helst inte höra mer igen, och speciellt inte höra på krogen.

  19. Carry Me In Your Dreams - Albanien 
Härlig röst, bra låt som kommer gå långt tror jag, minst top 12.

  20. Fairytale - Norge 
Denna låt hoppas jag kommer sist i tävlingen och absolut inte bättre än fem från slutet. Hemskt att lyssna på, så jag trycker på Mute på min fjärrkontroll nu och går in på msn istället.

  21. Be My Valentine - Ukraina 
Romarna är väldigt töntiga i och med deras klädsel och dans framförallt. Sångerskan är rätt läcker och evil och kan även spela trummor bättre än de flesta kvinnliga trummisar tillsammans. Detta bidrag är rätt giftigt coh nog ändå gå rätt så långt tror jag, upp emot en 11:e plats.

  22. The Balkan Girls - Rumänien 
Ett gäng tjejer som gör en bra show och sjunger bra. Den där återkommande melodislingan är dock det sämsta i låten.

  23. It's My Time - Storbritannien 
Hon sjunger lite som Whitney Huston, fast med ett oerhört störande och återkommande vibrato, vilket jag tycker förstör låten väldigt mycket då detta får den att uppträde väldigt hackig och störande. Svårt att höra texten ordentligt. Melodin är inget direkt slagkraftigt, så som jag trodde det skulle kunna bli då Webber varit med och skrivit bidraget, eller så kanske jag har för höga krav. Byt sångerska i alla fall.

  24. Lose Control - Finland
En typisk låt som kan slå internationellt, med fart, kraft och en skön melodi med balla effekter och gitarr-sound à la E-type. Ballt också med äld på scenen. Sångaren kunde hittat på en tuffare look än att se ut som en rappare med kepsen bak och fram. Härligt med mycket pyro-teknik. Detta blir nog en stark utmanare till segern i årets Eurovision Song Contest.

  25. La Noche Es Para Mi - Spanien
Detta bidrag kommer in och lägger ribban högt redan i introt. En väldigt bra sångerska här också som säkerligen hade sett något bättre ut med långt hår. En show med rejält tryck i från början till slut. Kommer garanterat att hamna i övre halvan av placeringslistan.

  Ps. Skönt att de bytt programledar-par äntligen! Det har varit mycket fräcka och annorlunda pausunderhållningar i årets tävling tycker jag. Speciellt den i finalen då de låg i vattnet i taket. Dock är det en skandal hur dålig musiksmak europa har i det stora hela! Det är skrämmande! Vinnaren av årets ESC är förvånansvärt nog Norge tyvärr och jag orkar inte kommentera eländet vidare mer än att de vann med utklassande stora poäng. Som vanligt vann fel låt, nämligen den som var sämst av alla på alla tänkbara, möjliga och omöjliga sätt, samt att sverige kom långt, långt ner på listan... Är vi i Sverige för godtrogna och orealistiska kanske, när vi numera nästan alltid tror att vi ska vinna eller komma i top 10?? Godnatt! Posted by Picasa

2 kommentarer:

Haha..jag tryckte också på mute när norrbaggen kom..rätta takter helt enkelt för de som är vettiga nog att höra att hans röst inte håller och att det är en boring låt.

Måste även kommentera att La Voix inte hamnade på någon 8:e plats, vilket jag så säkert antydde. Detta eftersom att man numera brukar rösta på den låten som är sämst, har sämst sångare och som ingen egentligen vill lyssna på eller titta på. Förstår inte riktigt poängen med detta....

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter