Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 14 mars 2012
Kan någon berätta för mig vad som gör det så svårt för så många människor att svara på meddelanden man skriver till dem? En sak är om man inte har tid eller lust att svara just då, men då hör man väl av sig när man har det? Eller så svarar man nästa gång någon hör av sig? Är det farligt att prata med människor som du själv har lagt till/accepterat till din vän-lista på Facebook eller vad är problemet?

Varför lovar folk att de ska höra av sig och sedan skiter i det? Vill man inte prata med någon så lovar man väl för helvete inte att man skall höra av sig? Då håller man käften istället! Det är frivilligt att avsluta ett meddelande med "vi hörs, eller jag hör av mig" och inget tvång, precis som allt annat du skriver.

Varför skulle jag gång på gång lägga ner energi på att få kontakt med människor jag bryr mig om eller undrar hur de har det (för varför skulle jag skriva annars?!) när jag inte får något svar? Det finns ingen som tvingar dig att prata med mig. Det är något du ska välja för att du tycker det själv och för att det fyller en funktion på något sätt att hålla kontakten med mig eller att föra en kort dialog med mig. Vill du inte, så behöver du inte.

Tycker du att jag tillför så jävla lite i ditt liv att du inte ens kan tänka dig att säga "hej" till mig och använda den lägsta möjliga sociala kompetens som en människa kan ha, så ta bort mig som vän då för fan!! Det är så jävla respektlöst, ofint, ouppfostrat och tyder på riktigt dålig social kompetens!

Har du ingen lust att prata med mig, men ändå vill ha kvar mig som vän, så blockera mig från vissa av dina uppdateringar eller från chaten till exempel, så kommer jag se mycket mindre av det du gör etc.

Jag vill inte prata med alla människor jag känner heller, men de är inte med på min chat-lista heller. De som inte är med är borttagna för att jag inte umgås så mycket med dem längre i min vardag, för jag vill ha de senaste vännerna med i chaten eftersom de har en del i mitt liv.

Ärligt talat, uppför er! Svara på det man skriver, håll det ni lovar och visa att människor är sociala varelser och vågar umgås med folk. Framför allt dem som man inte är bästa vän med. Våga vara osvensk! Vad kan hända?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter