Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 17 mars 2012
Det finns en låt som heter "Det vackraste" av Cecilia Vennersten som ni säkert känner till, där hon sjunger "Det vackraste jag vet...". Detta inlägg handlar inte om den låten. Det handlar om de vidrigaste (skräckfilmerna) jag vet, nämligen SAW-serien. De är så vidriga att man snarare funderar på att stänga av än att kolla färdigt på filmen. Jag har sett hela serien och jag tycker verkligen inte om dem. Förmodligen sitter skönheten i betraktarens öga. Jag vill säga att det samma gäller med minst en annan sak, nämligen vad som är vidrigt. En del blir förmodligen mer påverkade av andra och denna serie är definitivt något som får mig att bli illamående. På riktigt. Jag får ta pauser frivilligt i filmerna och göra något annat för att kunna förstå att det är film.

I och för sig är de riktigt bra gjorda rent tekniskt sett, vad gäller effekter, story och musik/stämning, men som sagt jag gillar dem ändå inte. Dessa filmer är på något sätt så verklighetstrogna att det är obehagligt att se dem. För er som inte har sett någon av filmerna kan jag säga att det handlar om personer som i olika situationer sätts på prov för att ändra sitt eget öde, relaterat till en/flera dåliga handlingar de har gjort i livet. I samband med att de hamnar i denna utsatta situation handlar det mest om att tortera sig själv till döds eller att tortera än vän/betydelsefull person. Denna gången var det dags för "SAW - The Final Chapter".

Förmodligen är det rätt nödvändigt att se filmerna i kronologisk ordning, och gärna likt ett maraton, för att komma ihåg vad som hänt i de andra filmerna. De kan dock ses utan inbördes ordning, men jag skulle ändå rekommendera att man verkligen ser dem efter varandra i kronologisk ordning.

Eftersom de är menade som skräckfilmer/rysare får jag ändå ge dem ett bra betyg, eftersom de är bra filmer och de är vidriga att kolla på. Sevärda, speciellt om du ALDRIG blir rädd för skräckfilmer annars och tycker de flesta är rätt löjliga. Se dessa filmer och bedöm själv. Vilket betyg ger du till hela serien i sin helhet?

Betyg 4/5.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter