Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 8 mars 2012
Alla vet att Melodifestivalen pågår nu. Alla vet också att tävlingen inte är slut. Dessutom vet alla att vissa låtar är ganska redigt favoriserade innan vinnaren som skall skickas till Eurovision Song Contest är utsedd.
Låtar spelas på radion redan nu, visst det kan jag köpa, men inte att de olika bidragen spelas olika mycket. Loreen är spelad i dagens radiokanaler cirka en gång i timman. Den ligger överst på topplistan i Spotify och på så vis påverkas det svenska folket av vilken som bör vinna.

Man blir hjärntvättad och påverkad av vad som anses vara bra underhållning. Lika väl som det är lätt att hata en låt, man inte borde hata, samt att älska en låt som man inte borde älska, genom att regelbundet spela upp bidragen i olika sammanhang. Dessvärre med helt olika inbördes frekvens!

Det är okej att låtar spelas för almenheten, men inte att vissa favoriseras (så att inte alla får samma chans från början) samt att radio-pratare rekommenderar de hetaste låtarna innan tävlingen är avgjord. Det kan ni väl hålla på med sedan eller? Jag tycker det är fel att påverka folk på detta sättet i en musiktävling som svenska folket ensamma skall påverka. Hur lätt är det för mig att hitta en favorit-låt om jag bara hör låten 2-3 gånger sammanlagt innan finalen? Klart som fan att min uppfattning om de bidragen blir sämre än den uppfattning jag har om låtar jag hör dagligen, både för och mot min egen vilja.

Vad tycker ni om detta?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter