Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
tisdag 14 februari 2012
Idag mina vänner, som vanligt den 14 Februari, så är det Alla Hjärtans Dag! Wohooo!! En riktigt mysig dag där vi, alla som har ett underbart förhållande med någon vi älskar mest av allt i hela världen. Eh, ja just det ja, det gällde ju inte mig. Själv har jag nämligen ingen, så får nog fira denna dagen ensam till större delen tillsammans med mitt gips och mina kryckor. Skall visserligen till jobbet och låtsas-fira lite med världens bästa kollegor någonsin och eventuellt tillsammans med mitt band Ravaged, om det blir rep i eftermiddag vill säga.

Idag är dagen då man skall visa uppskattning mot sin partner. Vara uppriktig och ärlig med sina känslor genom att köpa presenter, säga fina saker från hjärtat och bara ha det riktigt perfekt, gulligt, underbart, vackert, romantiskt, mysigt och trevligt. Det är då man skall skriva dikter och göra något ut över det vanliga. Våga stå för våra känslor till varandra osv.
Själv tycker jag man skall säga fina saker, som man självklart menar (för annars kan man lika gärna göra slut idag istället), till sin partner.

Dock kan jag tycka att det vore mer intressant, roligt och spännande om folk i alla relationer visade varandra kärlek, omtanke och romantik (etc.) lite mer spontant, alltså när som helst på året som en trevlig, glad och mysig överraskning. Lite löjligt med sådana här dagar i dem fallen, då alla, många eller de flesta förmodligen verkar räkna med att det kommer hända något extra i deras relation denna dag. Speciellt om relationen är död de andra 364 dagarna varje år! Händer det då inget speciellt denna dag, kommer besvikelsen bli väldigt stor och förhållandet kan dö ännu mer, om det var dåligt från början vill säga. Därmed känner man sig nästan tvungen att göra något romantiskt osv. denna dag, även om det kanske vore ett bättre tillfälle en skön sommarkväll, höst eller lördagkväll exempelvis. Jag kan inte säga att det är så i 100 fall av 100, men jag tror att det förekommer... Så glöm inte bort att ni även kan visa extra kärlek och romantik till varandra när som helst under året, och inte bara denna dag.

Eftersom jag är singel, ensamstående och ensamboende så kan jag svika normen och säga något högst meningslöst att berätta i dessa romantiska tillfällen som bara åter kommer en gång per år. Skall därmed fortsätta meningen som påbörjades i rubriken till detta inlägg:
Min älskling du är som en ros, taggig och eländig! =)

Ps. För kännedom så är det jag som står längst till vänster på bilden, tillsammans med alla underbara singlar som finns därute, men som får fira denna dag ensam mer eller mindre. Till höger står det där underbara paret som firar sin kärlek till varandra alla möjliga olika vackra sätt, som jag nämnde tidigare. Dessvärre blir denna romantik inte ett dugg spontan eftersom man MÅSTE bete sig så på alla hjärtans dag. Speciellt så MÅSTE ALLA KILLAR i hela världen bete sig så. Varför? Kan inte kvinnor passa upp på oss någon gång? Jag tror personligen att i typ 7-9 av 10 förhållanden, så är det mannen som visar mest romantik och kärlek till sin kvinna än vice versa. Har jag fel? Motivera i så fall gärna varför.

Erkänn att bilden är oerhört romantisk och passande för just sådana tillfällen som Alla Hjärtans Dag? Ignorera skotthålen i hjärtat, samt den jävla hunden är mitt förslag för att få bilden att passa in mer i sammanhanget!

Tänk vad världen ser olika ut för olika människor ändå....

Men jag är inte bitter! =)

Nej, tvärtom. Önskar alla läsare och alla andra människor (som jag känner och inte har en aning om vilka det är) en riktigt underbar dag, alternativt en riktigt underbar ALLA HJÄRTANS DAG!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter