Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 28 december 2011
Tänkte bara som utfyllnad i bloggen att skriva lite kort om årets julkalender, "Tjuvarnas jul", som så brukligt. Har inte sett så många avsnitt som jag borde av olika anledningar, men det lilla jag har sett anser jag ha varit bra. Över det stora hela tycker jag att den har det som en julkalender borde ha; en lätt story att följa med i, julkänsla, spänning och en känsla av gemenskap. Den vänder sig till barnen på ett mysigt sätt, utan att varken bli för barnslig eller oseriös, vilket gör att även vuxna kan tycka den är vettig att se på, enligt min mening.
Att det förekommer snö är ett stort plus, vilket inte alltid verkar vara att föredra i julkalendrarna som gått under åren. En julkalender skall innehålla snö och den får gärna vara gammaldags, för att skapa den bästa sedvanliga och mysiga stämningen som skall infinna sig på julen! Dock har det inte alltid varit så, för er som undrar... Tänker då närmast på "Skägget i brevlådan" som gick 2008. Det kan ha varit den sämsta julkalendern genom alla tider. Eller rättare sagt; DET ÄR den sämsta!! Den var alldeles FÖR modern, hade FÖR lite snö, SAKNADE julstämning och innehöll en rad URTÖNTIGA skådespelare.

Som sagt var. Så var det inte i årets kalender. Den var sevärd! Vad tycker du?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter