Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 16 december 2011
Känner mig bara tvungen att citera en icke fullt begåvad herre, Per Lindmarker, s.k. verksamhetschef på akuten i Solna, angående varför sjukvårds-personal är så underbetalda:
”Jag hoppas att de flesta som arbetar med vård av människor gör det för att det känns meningsfullt i sig”. 
Din idiot! Senaste århundradet då sjuksköterskeyrket var ett kall var då Florence Nightingale levde.

" Jag kommer att skriva en förklaring i den här veckans brev, men den som är offentliganställd kan inte förvänta sig samma lön som man har i en del andra yrken, i synnerhet på den privata arbetsmarknaden. Det måste man veta om man väljer det".


Vad sägs om att fundera på hur vårat arbete ser ut? Kanske dags att ge sig ut i verkliga livet och växa upp lite, din förbanande mes!

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/vardchef-sagar-lonekrav-i-veckobrev/


Skulle kunna hålla på att älta denna åsikt i all evighet men har inte tid att lägga ner så mycket energi på en människa som är riktigt dum i huvudet. Inte konstigt att vården ser ut som den gör. Du kanske skulle visa lite stake och stå upp för dina anställda som sliter arslet av sig varje dag med oacceptabla arbetsförhållanden istället och bidra till en patientsäker vård där en nollvision vad gäller överbeläggningar och vårdrelaterade dödsfall finns. Så som sjukvården BORDE styras.

Det är människor vi ger professionell omvårdnad. Inte föremål. Glöm aldrig det!

Jag tycker egentligen inte att ni skall läsa artikeln jag länkar till, då det står rätt mycket skit där som man bara blir förbannad av helt i onödan. Adressen är endast med som källa till mina citat. Vill ni ändå läsa, så varnar jag för helt vansinniga uttryck från en feg människa som slickar politikernas arslen. Jag väljer att blogga om det för att ni andra som inte är insatta i svensk sjukvård skall veta hur verksamheten ser ut.

Som ni märker, människan är inte riktigt frisk. Så enkelt är det. Han är en idiot!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter