Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 17 december 2011
För ett par månader sedan i TV-programmet "Talang" uppträdde en ung man som tagit permission för att få medverka i ett av avsnitten. En herre som är den trubadur vi alla egentligen saknat sedan Cornelis Wreeswijk (eller hur det nu stavas, ni vet vem jag menar). Då jag hörde denna man prata märktes det hur ödmjuk, vänlig och avslappnad denna människa var. Något som skulle göra att hans talang uppskattas ännu mera. När han väl öppnade munnen och började sjunga (låten jag tror heter något i stil med "Egots tid") så dog jag lite grand.

Jon Wallner visar då att han är en duktig gitarrist, musiker, sångare och framför allt en enastående låtskrivare. Texten jag pratar om kan många säkert känna igen sig i och den beskriver väldigt många fina och vackra ord/begrepp. Min personliga uppfattning av texten är enligt den psykologiska bilden Sigmund Freud ger på människan, Ett jag, ett ego och ett överjag.  Jaget är mer sympatiskt och tänker på andra, medan överjaget skall försöka hitta den perfekta balansen mellan dessa två punkter. Där jag lägger mest tyngdvikt på egot, som då är rent egoistiskt och tänker på egen vinning och skiter i andra.

Låten handlar om att börja om på nytt. Om att må dåligt och att inte hitta rätt i livet. Om att känna sig sliten och vilja pigga på sig lite. Om att vara egoistisk och vakna upp i insikten att bli mer sympatisk och empatisk.

I dagsläget hittar jag inte någon text till denna låt, så jag ber er istället att sätta på videon och lyssna. Verkligen lyssna noga, för texten är underbar! Upphovsmannen förtjänar allt beröm och uppmärksamhet.



Det finns även minst ett par andra låtar på youtube som kan lyssna på där om ni söker på hans namn.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter