Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 22 december 2011
Har varit på Jul på Liseberg i år också. Dock var det ingen snö, vilket var lite synd, men å andra sidan; bor man i Sverige, så bor man i Sverige. Jag kostade på mig att äta något som kan vara det äckligaste i hela mitt liv någonsin i eveghet. Nämligen Souvas. Fy fan å helvete vad riktigt jävla äckligt det var. Och dyrt. Vad ni än gör, köp inte det på Liseberg. Åk gärna dit, absolut. Oerhört fint, mysig och trevligt. (Lite dyrt inträda kan tyckas dock, 90:- per vuxen person). Men om ni är där, lova mig att inte äta Souvas. Det är vidrigt!! Vill även tillägga att jag inte är kräsen i vanliga fall, men denna maträtt kan man bara inte tala gott om, så enkelt är det!

* * * * * * * * *

Härom dagen, för kännedom, när jag körde i min lilla bil på väg till Maxi för att handla mat kom det ett par ungar gåendes längs med trottoaren. Det såg ut som någon form av lågstadieklass eller liknande som gick två och två på led. Glada gick dom och vinkade till alla bilarna som åkte förbi. Ni gjorde min dag! Spontana barn, eller människor över huvud taget, som ler åt främmande personer är ofta guld värt! 
Väl framme på Maxi såg jag en anställd som satt i kassan med en tomteluva på sig. Det var underbart mysigt att se. Tack för att du tar traditioner på allvar och bjuder på dig själv.

Jag vill med detta hylla alla människor som vågar vara spontana och le åt främmande människor. Att med små gester och enkla medel göra en annan persons dag. Att få någon annan att le och må bra över småsaker.

Tack!

Och snart är det julafton igen...........

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter