Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 16 februari 2013
Efter ett olyckligt benbrott med 3 frakturer, varav en på smalbenet och att än en gång fått bekräftelse över att  hela IFK Trollhättan är ett gäng fittor, åtminstone vad gäller omdöme, förtroende och lagkamratnivå, så har min 20-åriga fotbollskarriär mer eller mindre tagit slut som ni vet. Av dessa var jag 16 år som målvakt. Nog om detta.

För ett par månader sedan återupptäckte jag innebandyn igen, och denna gång på en mer seriös nivå. Har spelat innebandy även då jag var yngre, men eftersom jag inte trivdes med mina taskiga lagkamrater så valde jag att sluta med det. Då var jag även utespelare, vilket ju egentligen aldrig riktigt varit min grej!

Några år efter denna episod började jag med bandy. Denna gång som målvakt. Det gick så pass bra att jag under min 2-åriga karriär både räddade flertalet straffar, varav en i krysset som finns på film, var med i final och spelade med stadslaget! Efter dessa år valde jag att tacka för mig, då jag egentligen bara börjat med bandy för att bli en bättre fotbollsmålvakt och numera var jag faktiskt rädd för den lilla hårda orangea bollen. Det började göra alldeles för ont för att fortsätta. Tränarna ringde gång på gång och ville att jag skulle börja igen, men jag hade bestämt mig.

Efter något år i IFK Trollhättan, på den tiden man var accepterad och sedd, tjötade jag lite med en för övrigt riktigt dålig målvaktskonkurrent (varför han konkurrerade med mig när han var så dålig är upp till "lagkamraterna" och tränaren, själv är det obegripligt för mig). Han spelade innebandy på måndagarna och de behövde målvakt. Jag blev sugen på att testa och de hade en nästan helt komplett utrustning jag kunde låna av dem som de själva ägde i kommunen. Det blev några pass/höst under den tid som fotbollen låg lite vilande.

Nu när jag ännu en gång verkar ha dumpat fotbollen så kände jag att, varför inte satsa på att bli ishockeymålvakt?! Något som jag alltid drömt om sedan jag började med ishockey. Då tyckte dock mina föräldrar att; "inte ska du väl stå i mål och få den där hårda pucken på dig" ungefär. Vi var en stor åldersgrupp som fick delas upp i två hela lag, då vi var omkring 40 spelare. Det fanns redan 5-6 målvakter på dessa två lag och alla var i stort sätt söner till tränarna, varför mina chanser att lira var minimala enligt mig och mina föräldrar. Fortfarande något jag verkligen tyckt varit asballt!
Hur som helst, jag letade upp lite korplag i omgivningen och ringde till Goblins för att be om provträning som målvakt. Han ville dock helst ha mig som utespelare och jag åkte dit och testade en träning. Det blev ett mål och två assist, samt en rätt ok träning med mycket mjölksyra i benen. Sen lade jag den karriären på is. ^^

Då kom tankarna på innebandyn att växa och eftersom jag ändå inte hade något bättre för mig så höll jag på med det under hösten. Det gick bättre och bättre och jag fick följa med på fler och fler träningar med andra gäng som behövde målvakt. Tillslut hamnade jag uppe på fyra 2-timmarspass/vecka! Jag bestämde mig för att köpa en egen målvaktsutrustning och satsa lite mer på detta. Det blev målvaktsdressen på bilden, med tillbehör som inte syns. Har kollat på youtubeklipp och försökt ta till mig hur målvakterna arbetar. Som ni kanske vet är innebandymålvakten som en blandning mellan ishockeymålvakt och fotbollsmålvakt. Fotbollsmålvakt är jag redan och ishockyemålvakt är min dröm. Innebandy är svinkul! Måste även rekommendera www.innebandy24.se för att de har bra utbud av billig utrustning med snabba och felfria leveranser! Det är där jag köpt hela min utrustning nämligen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter