Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 11 november 2012
Träffade en helt okänd brud igår på krogen. Vi satt och tjötade lite med varsin alkoholhaltig dryck och hade en riktigt trevlig stund. Tillslut kom det där med jobb upp, då jag berättade för henne att jag är sjuksköterska på IVA. Det intressanta med detta var egentligen hennes underbara reaktion. Hon tittade då på mig med världens varmaste leende och glittrande blåa ögon samtidigt som hon sa; "Vad fint". Jag kunde inte låta bli att små-le tillbaka för jag tyckte det var så fint sagt av henne. Jag blev till och med rörd och alldeles till mig. Det var nästan så att det var jobbigt att bli generad av det och inte veta riktigt vad jag skulle ta vägen. Sen när jag tittade på henne igen så såg jag fortfarande hennes fina ögon och leendet var kvar. Trodde inte det kunde bli större än det redan var, men hon kunde tydligen le ännu mera.

Jag har aldrig varit med om att någon tycker det är fint av mig att välja det yrket jag har. Det är ju bara något jag har valt liksom. Självklart att jag älskar det (NUMERA!!), för det är ju inte för pengarna man gör det, men jag har aldrig lagt några värderingar i det på det sättet.

Alltså tänk er själva. Jag berättar för en okänd person att jag är sjuksköterska och hon tycker det är fint. Det säger ganska mycket om hur man är som person egentligen. Både hur jag som yrkesverksam är, men framför allt hur hon själv är som person. Att tycka det är fint att en helt vanlig människa som jag lägger 5 dagar i veckan på att andra människor skall må så bra som möjligt och hjälpa dem med allt möjligt så gott man kan. Att ständigt vara där för någon annan och att vara där för deras skull. Att tycka det är fint av mig att välja och utföra det yrkesval jag har utbildat mig till.

Det är inte bara det gamla vanliga liksom "tack för att du ger mig två panodil när jag har huvudvärk" eller något annat som man stöter på lite titt som tätt på sin arbetsplats, som självklart också är betydelsefullt att få höra emellanåt. Detta är dock enormt mycket större än så. Det är vackert, respektfullt och kärleksfullt. Det är otroligt högt värderat.

Så tänk på det alla ni där ute som arbetar med människor på något sätt. Vad fint av er att ni valt att göra det tillsammans med mig. Sträck på er och var stolta.

1 kommentarer:

Hanna sa...

Va roligt att få höra nåt sådant! Härligt med människor som gör en positiv och glad och som dessutom inte känner dig :) Hoppas ni ska ses någon mer gång :) Håller tummarna att du får se hennes leende fler ggr sis.

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter