Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 17 november 2011
Jag har varit inne på det säkert ett par hundra gånger i denna bloggen känns det som, men det tåls allt att sägas igen. Ni som följt denna bloggen vet att jag har väldigt goda tankar kring Thomas DiLeva, 2000-talets egna och underskattade Jesus.
Mannen som står för de mest humana och genomtänkta texter vad gäller filosofin kring vänskap, kärlek, gemenskap och stora frågor i livet. En man som har en väldigt sund livsstil och hade alla människor vart 20% DiLeva, så hade det inte funnits några krig. Bara en sund syn på att alla är lika mycket värda, att man får vara som man vill så länge det inte skadar någon annan och att man skall vara rädd om det man har.

Skall idag lägga fokus på en låt som heter just "Ingen kan köpa livet". Lyssna på låten och smaka på orden så förstår du vad den handlar om. Liksom i alla andra av hans texter och även hans talspråk, så är det väldigt bildligt det han målar upp.

Jag tycker personligen han prickar in mycket om 2000-talets människosyn. Man vill bara ha och ha, vara alla till lags, försöka vara perfekt, vilja vara unik men inte veta vad man vill göra i livet och tänker mer på att passa in i någon perfekt bild som tillslut ändå nästan alltid styrs av makt och/eller pengar.

Men det enda som alltid pågår är faktiskt LIVET. Ända tills dess att du dör, så pågår faktiskt livet. Du lever hela tiden, fram tills det tar slut en dag. Njut lite mer av att du lever och att du är som du är istället för att lägga massa energi på annat i livet. "Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet". Tänk på det lite oftare....




Du sitter ensam, surfar efter skatter du vill ha. Du går och shoppar, söker efter något du kan va
Din tunga suktar efter himmlarna. Din näsa följer alla vindarna.

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet. Ingen kan köpa livet.

Du vandrar hemmåt i rätt kostym av märket antivåld. Din klocka tickar, du läser om att månen har blivit såld.
Vad kostar åsikten i fönstret där? Vem äger luften som vi andas här ?

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet.
Ingen kan köpa livet. Ingen kan köpa livet.

Se mig, hör mig, känn mig, rör mig. Se mig, hör mig, känn mig, rör mig. Se mig, hör mig, känn mig, rör mig.

Det mesta kan man köpa, men ingen kan köpa livet.
Ingen kan köpa livet. Ingen kan köpa livet.

1 kommentarer:

Anonym sa...

:-)

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter