Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 17 november 2011

Igår påbörjades en kortare sammanfattning av ett par låtar med Joakim Thåström, innehållande ett par analyser om hans texter. Idag är det dags för den texten som jag tycker är bäst, hårdast och passar in i gårdagens koncept allra bäst. Med koncept menar jag alltså texter i allmänhet som bara handlar om hur underbart, vacker och gulligt allt är. Texter som inte visar den andra sidan av livet. Den sidan som också finns. Hos en del människor har den tyvärr en väldigt stor del av deras personlighet och hos en del andra är den mer human och kortvarig. Dags att gå rakt på sak:


"Ingen neråtsång" har verkligen en av de bästa texterna av de låtar jag känner till med Thåström.

Det är lite av en emo-suicide-låt! Lyssnar ni på låten och läser texten och tänker efter vad det verkligen står, så är jag helt säker på att ni alla förstår precis hur jag menar med detta begrepp. Därför blir det ingen närmare presentation om handlingen än så, då EMO-SUICIDE säger allt om texten tycker jag. Det jag än en gång gillar; att allt i hans texter inte är så jävla perfekt och underbart och gulligt, utan mer som livet i verkligheten! Den andra sidan av livet som man ofta glömmer bort, eller inte vågar se, men som också finns.

Detta är den bästa texten av dem alla och får därför även högst betyg, 5/5. Orginal-låten på skivan kan jag tycka är bättre och tyngre än denna halv-aukustiska version, som absolut inte lyckas med den geniala låt-uppbyggnaden som finns på skivan. Lyssna på i alla fall.





En del faller vackert. En del faller hårt.
En del faller alltid, alltid ner i hål.

En del hittar inget. En del de hittar allt.
En del hittar bara, sån't som inte räknas alls.

Jag vet du lever mitt i bland. Fast mitt i ingenstans.
Mitt i allt det där, du försöker ge ett namn.

Jag vet du odlar vingar. För din hud har blitt för trång.
Jag vet att du försöker, flyga bort nånstans med dom.


*

En del kutar runt, i stora svarta nav.
Och hur de kommit minns, minns de inget av.

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal.
En del lever sitt, bara för att rasa av.

Jag vet att du ser bilder, i ditt huvud som gör ont.
Jag vet att du ser bilder, men skit i allting sån't.

Jag vet du klättrar väggar, som du inte trodde fanns.
Just när du trodde allting, hade fallit ner på plats.

Men det här är inget sån't. nej, det här är inget sån't.
Det här är ingen neråtsång, som du ska bry dig om. (x2)


*

En del plockar vingar, från änglar som de mött.
En del plockar sina, från insekter som dött.

En del lär sig ljuga, en del de blir soldat.
Men vem av dem är du, vem av dem är du idag?

Du som aldrig skulle bli, som de andra va'.
Du som aldrig skulle, ha några gudars svar.

Ikväll spelar allt, allt sån't ingen roll.
Ikväll, ikväll, ikväll, är det inget sån't på gång.

För det här är inget sån't. Nej, det här är inget sån't.
Det här är ingen neråtsång, som du ska bry dig om. (x2)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter