Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 19 september 2011
För er som inte hade någon aning trots alla annonseringar på framför allt Facebook, så hade vi spelning med Ravaged i fredags på Göteborgs Rockfest. Det var sammanlagt 14 band som skulle uppträda under 2-dagarsfestivalen och vi var först ut på scen. Redan klockan 18.40 (!) var det dags för oss. Hur man kan var så dum att lägga ett band så tidigt kan jag tyvärr inte svara på. Det tråkiga var också att våran enastående sångare Nikki Neil var lite krasslig dagarna innan och även på dagen D, men genomförde ändå spelningen.

Dessutom var det nog bara uppskattningsvis omkring 30 pers i publiken som närvarade när vi spelade. Redan 90-120 minuter senare var det säkert 150 personer på plats, varför det såklart hade varit "bättre" att börja senare än kl 18.40 när alla andra är hemma och förfestar eller sitter ute och softar på Parkens uteservering.
Dock fanns det inte så mycket att välja på, då bandordningen lottades och något band måste ju faktiskt vara först. Denna gången blev det vi.

Vad gäller dem andra banden som uppträdde så har jag faktiskt ingen aning om hur dem var, eftersom jag prioriterade att hänga med mitt band och våra fans i baren istället för att stå själv där nere i 6-7 timmar. Jävligt rolig "efterfest" på Parkens övervåning blev det i alla fall!

Vi i bandet såg tillslut spelningen som någon form av offentligt rep och inte som ett enastående live-framträdande, vilket vi kanske hade hoppats på innan vi märkte bristen på folk i publiken, där människorna som ändå kom stod lite stelt och tryckte längst med väggarna. Inget fel med det egentligen, då jag själv mycket väl skulle kunna gissa att jag hade gjort det samma om jag var där bland 30 personer och kollade på ett band klockan 18.40 med första bärsen för kvällen i näven.

Oavsett så gjorde vi absolut det bästa vi kunde efter de förutsättningarna vi hade och genomförde spelningen utan problem och med heljuste respons från åhörarna. Stort tack också till alla som kom dit och tittade/lyssnade samt till våra fans såklart! Även tack till arrangörerna som bjöd in oss och dessutom för alla gratis-bärsen och det billiga käket vi serverades.

Vad tyckte du om vårat framträdande och om Göteborg Rockfest?

Ha det gött!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter