Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
torsdag 10 januari 2013
Nämen oj! Vad skriver han egentligen?! Hur kan man bara vräka ur sig sådana saker i det samhälle vi lever i som inte får inkluderas av vare sig pepparkaksgubbar, NEGER eller något som motsätter sig feminismen?
För kännedom så är feministiska tankar helt underbara, så länge det handlar om att ge kvinnor lika villkor och samma rättigheter som män - självklart! vi tillhör samma folk och är samma kött och blod! Däremot är riktiga feminister tvärt om denna åsikt, då de snarare vill ha kvinnor som ensamma härskare i världen. Deras åsikt verkar vara att "nu ska männen få lida i 1000-tals år, precis som vi gjort, mohahaha!" Därför är feminism löjligt (så länge lika villkor och rättigheter inte eftersträvas utan kvinnlig diktatur).

Hur som helst så handlar inte detta inlägg om feminism, utan jag var bara tvungen att beskriva min ståndpunkt ifall någon renrakad feminist skulle läsa detta och inte förstå varför jag valt den titeln på inlägget så kommer här själva förklaringen och poängen med detta inlägg:

Jag var på Hendéns Oprik i Johanneberg, Göteborg igår och köpte nya linser. Även här uppstod en härlig dialog med den kvinnliga optikern född -81 (se föregåedne inlägg). När det kom på tals att jag var sjuksköterska och även tidigare läst socialmedicinskt vårdprogram på gymnasiet så sa hon en intressant sak:

Det har framkommit att män är ofta de bästa sjuksköterskorna, för de har verkligen valt sitt yrke och de trvis verkligen med det dom gör. Det är inte så att de hamnade i det för att deras mamma var sjuksköterska eller av en slump, som kanske skulle kunna vara orsaken för vissa kvinnor.  Män har nämligen ofta velat detta och lagt ner hela sin själ i det och är därför ofta de bästa sjuksköterskorna.

Självklart vet jag att det finns både bra och dåliga kvinnliga sjuksköterskor, eftersom de flesta jag jobbar med är kvinnor, så är även merparten av dem duktiga, inget snack om saken.

Hon fortsatte med att säga följande: Precis som en kvinna som väljer att jobba i en spelbutik ofta är bättre än killarna, för hon har verkligen valt det. Killarna kan ha hamnat där av en slump, precis som kvinnor av en slump blir sjuksköterskor.

Det intressanta med detta är alltså teorin om att det underlägsna könet i alla yrken skulle vara de som är i särklass skickligast inom sin bransch, då de själva verkligen har valt det. Vad tror ni om denna tankegång?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter