Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 23 januari 2013
Kollade på den nya filmen Hobbit häromdagen med en kompis. Det var med stora förhoppningar och enorm förväntan jag satte mig på min plats i salongen för att avnjuta det som jag hoppades på skulle vara av lika hög klass som resten av Sagan om ringen - triologin.

Dock måste jag ändå säga att jag över lag var mer besviken än frälst när jag gick därifrån, då filmen verkligen inte levde upp till mina skyhöga förväntningar, även om den inte var urusel.

Det största problemet var att denna film kändes mer overklig än förägångarna och betydligt mycket sämre data-animerad än dem. Man ser även tydligt att skådespelarna är sminkade på ett helt annat sätt och att saker som ljussättning etc inte ens påmimner om de andra Sagan om ringen filmerna. Problemet med detta är att man får den uppfattningen att Hobbit filmerna inte spelats in samtidigt som Sagan om ringen. Visst att skådespelarna ska verka vara yngre nu, men det känns snarare som att det är helt andra personer i de tidigare rollerna som bara blir halvdanna imitationer. Sen alla dessa jävla dvärgar överallt med missbildade skägg är inte grannt.

En ännu större nackdel med Hobbit är att den kommer ha tre delar den också. Om inte de resterande delarna i Hobbit triologin är avsevärt mycket bättre kommer denna variant av Sagan om ringen wannabe att fortsätta vara en stor besvikelse! En lika stor internationell flopp som lejonkungen 2.

Betyg: 3 av 5

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter