Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 17 november 2012
Köpte för längesedan ståplatsbiljett till Sabaton i Lisebergshallen. När det gått några dagar visade det sig att man var tvungen att flytta fram spelningen till ett annat datum för att efterfrågan på biljetterna var så stor. Man bestämde sig för den 16 november där arenan man flyttade till var Scandinavium, som rymde 6.000 tokiga metal-fans. För det var precis det dem var. Tokiga. Galna. Lyckliga. Svettiga. Engagerade. Ja, helt enkelt en helt fantastisk publik under hela Sabaton-spelningen. Hur var då förbanden undrar ni kanske? Vänta, svaret på den frågan kommer längre fram...

Hur som helst så tänkte jag mig att ordna en förfest hemma med alla hårdrockare jag känner för att sedan åka ner tillsammans med tåg till konserten. Dock blev det som det brukar när jag ordnar saker att typ 90% av alla man frågar skiter i att komma, vilket i och för sig inte var så oväntat. Snarare tråkigt att denna trend alltid skall hålla i sig.

Jag och en ny polare till mig hann dock med en kort förfest innan det var dags att dra mot storstaden. Väl framme satte vi oss ner på en pizzeria som hette "Pizza Hut" i nordstan, som var rätt dålig.
När vi var på väg därifrån ringde våran trummis och frågade om jag ville ha en vip-biljett till egen loge, bar och så vidare. Detta erbjudandet lät väldigt bra, framför allt med tanke på att man på så vis kanske skulle få chansen att prata lite med de andra i bandet och lära känna dem. Så vi drog på förfest igen på krogen då och kvällen hade börjat på riktigt. Med tanke på allt barhäng ute på stan och senare i våran egen bar, så missade vi stora delar av förbanden, så kan inte uttala mig något vidare om dem, förutom att jag känner till Eluveitie sedan tidigare och diggar några av deras låtar.

När det väl var dags för den stora huvudakten Sabaton inledes denna show med att spela The Final Countdown. Låtlistan var helt perfekt, stämningen var underbar, publiken var mycket aktiv och engagerad oavsett om de var sittplatser eller ståplatser och det var en underbar show. Kan inte bli bättre helt enkelt. Tydligen har man tänkt sig att göra en video också från denna afton, vilket skall bli mycket kul att se om så är fallet. En DVD som jag självklart i så fall ska köpa.

Efter detta ständiga supande och hårdrockslyssnande var det dags för efterfest på Sticky Fingers, där stämningen var mycket låg. Sedan drog vi hem.

Hur som helst; betyget för kvällens konsert med Sabaton var självklart 5/5.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter