Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 25 november 2012
Det är, eller kanske snarare, har varit väldigt populärt att ta självbekräftelse-foto. Nu undrar ni säkert vad jag menar med det, men det är faktiskt egentligen bara så enkelt som att en tjej (oftast tjejer nämligen) som bokar tid hos någon snubbe organiserar modell-bilder av dem. Det går till som så, kan jag tänka mig, (för jag har aldrig gjort det själv), att man åker dit, blir sminkad, får på sig kläder man trivs i (som man antagligen har med sig hemifrån) och sedan blir man fotograferad till ett pris av omkring tusen-lappen.

Varför kallar man då dessa fantastiska modell-bilder för självbekräftelsebilder? Jo, därför att man förmodligen har så dåligt självförtroende (som kvinna, eftersom det verkar vara de som helst gör sådant) och tycker att man inte är tillräckligt vacker som man är. Man måste därför slänga ut hundratals kronor och X antal timmar av sitt liv till en random snubbe som skall få dig tillräckligt vacker så att hela världen tror att du är snygg. När de sedan får se dig i verkligheten är en annan sak.

Jag förstår att kvinnor vill se vackra ut, det är inte det minsta konstigt. Jag själv vill också se bra ut, så enkelt är det. Dock har jag den uppfattningen att jag är tillräckligt snygg redan på de bilder jag är med på att jag inte behöver göra något liknande. Jag skulle däremot kunna tänka mig att göra något liknande den dagen man gifter sig, för då skall man leva med de bilderna i typ 50 år och då är det väl kul om de ser så bra ut att man inte slänger dem efter det att de framkallats. Annars är det meningslöst att lägga ner så mycket tid och kostnader på något sådant. Varför? Jo därför att kvinnor är vackra ändå. Både utan smink, utan BH under T-shirten eller med jogging-byxor och knull-rufs på morgonen. Det är endast ni själva som tror att ni måste vara modeller för att uppskattas av omvärlden. Visst att normen för en kvinnokropp är sådan enligt mode etc, men det intressanta är att genomsnitts-kvinnan ser inte ut som en skylt-docka. De är unika. Skylt-dockorna är kopior av varandra, av ett original.

Så tänk på det brudar där ute, ni duger ta mig fan mycket bättre som ni är än genom att ni skall göra er till och vara vackra 24/7. Jag är inte det. Jag är snygg när jag vill vara det. Det räcker. Utan självbekräftelse-foton och onödiga utgifter  Jag upplevs bäst IRL (in real life). Vill du ha mig får du ta mig som jag är. Så enkelt är det. Det borde gälla er också. =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter