Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 30 oktober 2009
Började skriva lite på den efterlängtade C-uppsatsen igår, som handlar om hur delaktiga anhöriga till cancerpatienter är kan man säga. Där ska man beskriva nyckelorden i syftet, alltså typ vad som menas med delaktighet, vad begreppet cancerpatienter ska innebära och vad ordet anhörig betyder. Det handlar alltså om att specificera dessa begrepp för att undersökningsområdet ska smalnas av lite mer och bli mer specifikt samt att hitta ett mer relevant och trovärdigt resultat. För att kunna söka artiklar letade vi lite efter synonymer till dessa ord, som vi sedan skulle använda oss av. Först ut var nationalencyklopedin där jag sökte på anhörig, utan några större resultat och försökte istället specificera min sökning genom att skriva att jag ville ha en synonym på ordet anhörig. Som du ser på bilden här ovan gick det inte så bra... Det var inte dirket Magnus Henriksson jag letade efter! Han var för övrigt en svensk kung för sisådär en 10 000 år sedan, eller något i den stilen, och jag har inte något starkt intresse av att fördjupa mina kunskaper mer än så. Tur att NE är en så oerhört bra och icke missvisande sida på internet säger jag bara. Posted by Picasa

1 kommentarer:

Men.. vad är det för fel på Wikipedia?! :D

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter