Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 23 oktober 2009
Dags för helg igen! Något som alltid är uppskattat och efterlängtat! Även om man oftast förmodligen får en ganska bra och rolig helg, så måste jag säga att de helgerna som har varit nu de senaste (inkulsive den kommande helgen) har varit väldigt trevlig. Det har bjudits på aktiviteter som fotboll, party och promenader. Aktiviteter som i sig är sociala. Sådana aktiviteter som jag självklart uppskattar, eftersom jag är så social av mig är de sakerna bra för mitt holistiska välbefinnande. Jag ser verkligen fram emot ännu en helg! Nu är det bara att försöka få de andra veckodagarna, vardagarna, att ge samma sak och inte bara pluggande. Vi människor behöver bekträftelse för att kunna leva och må bra, vilket även många psykologer exempelvis har forskat om, där barn och djur-ungar som inte får närhet med någon moderssymbol faktiskt till och med avlider endast p.g.a. detta. Sedan finns det olika typer av bekräftelse och olika sätt att få dem på, liksom behovet av att få bekräftelse. Många idrottsmän har svårt att hitta någon vettig aktivitet efter deras kariär, förmodligen till viss del då de inte längre är lika avgudade och omtalade då. Visst är mobbing en av många saker som förekommer i dagens samhälle, som så mycket anant som inte borde vara där. Frågan är dock vad som är värst. Att bli mobbad för något man är eller att bli mobbad genom utfrysning. Att bli nekad mänsklig existens från alla människor i ens närhet, oavsett hur mycket personen i fråga försöker skaffa nya vänner t.ex. Här slutar dagens inlägg. Kort och konsist. Fundera lite över vad du har för behov av bekräftelse och hur du kan göra för att få andra männsikor i din närhet att växa och må bättre. Hur skulle du själv vilja bli bemött? Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter