Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 24 oktober 2009

Säga vad man vill om hösten. Grå himmel, blåst och regn. Men vackert och mysigt är det ändå på något sätt.
Förutom när det så att säga blåser och regnar och man är utomhus med kläder som inte passar sig efter vädret.
Luften är väldigt frisk när man är ute, speciellt om man har trevligt samtidigt, så kan det knappast bli sämre.
Det har blivit min nya dagsrutin faktiskt, att gå 1,5 timmas promenad varje dag, istället för typ varannan/var tredje. Ska även börja med att tvinga ut mig även om inte vädret är på topp alla gånger. För faktum är att man känner sig mycket friskare när man kommer in.
Det är precis som att träna fotboll eller ta en springtur, man mår så himla mycket bättre efteråt. Speciellt när man lätt blir så rastlös som jag kan bli.

Var på Systämet (Systemet alltså) förut idag och fick se något fantastikst ointressant. Rättare sagt, ett fantastiskt oljud.
Utanför satt en kvinna som förmodligen hade det rätt dåligt ställt ekonimiskt eller något liknande, vilket inte är något problem i sig för min del, då hon satt utanför med ett dragspel och tiggde pengar. Personligen hade jag mycket väl kunnat tänka mig att slänga ut en krona eller så, och har även gjort det någon gång tidigare, men inte i detta fall.
Det handlar inte om att vara någon form av gatumusiker-stjärna för att få pengar av mig, utan snarare är enda kravet att personen i fråga inte är helt totalt tondöv, spelar samma sju toner hela tiden och dessutom ska ha pengar för eländet!
Helt jävla sorgligt lät det! Tur för mig att jag slapp stå utanför och köa en kvart där utanför, att fönstret var öppet, att hon hade en förstärkare med sig eller något liknande. Tänker inte gå in på det mer än så... Synd att du inte förstår varför.
Fast egentligen är det mer synd om alla dem som är ännu mer tondöva att de kan med att tycka det är bra och slänga ut pengar på sådan skit! Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter