Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 3 oktober 2009
Om du tillhör dem som brukar gå in på min blogg och läsa så vet du säkert att jag skrivit om en smart människa som bestämmer att personalen på NÄL ska ansvara för att alla får smörgåsar och att det är rätt tv-program påslaget, istället för att gör något åt det som egentligen är själva problelmet!
Nu har han gjort det igen. Fast denna gång har denna idiotiska idé fördjupats ytterligare, hur detta nu är möjligt?! Frågan jag ställer mig är hur dum denna människa egentligen är?
Hade jag arbetat på en restaurang, varit personlig assistent eller liknande så hade jag förmodligen inte blivit förvånad om någon bad mig göra smörgåsar eller byta tv-program. Så är dock inte fallet.

För mig är det fortfarande lika obegripligt hur man kan stänga avdelningar på Uddevalla sjukhus, skicka patienterna till NÄL och sedan inte förstå att det därmed kommer att komma ännu fler patienter dit än tidigare. Därför fortsätter man glatt med samma antal bemanning, alla britsar är upptagna, det är omöjligt att hitta korridorsplats (tro mig, så är det) och att man som patient därmed får vänta i upp till 8 timmar innan doktorn kommer första gången (en patient ska inte behöva vara på akuten längre än 6 timmar egentligen).

För att göra det ännu värre för oss underbetalda samhällshjältar (vårdpersonal), som alla vill ha i ett samhälle, så ska sjuksköterskorna alltså ansvara för att rätt tv-program är påslaget i väntrummet (så att alla blir nöjda, vilket aldrig kommer inträffa ändå) och att alla ska få smörgåsar.
Det är inte room-service som bedrivs på akutkliniken på NÄL utan akutsjukvård!
Jag förstår inte hur man kan tro att det är den bästa lösningen på problemet. Varför inte anställa fler folk som arbetar istället och bygga ut sjukhuset innan man börjar skicka patienter? En annan idé som är långt mycket bättre är att anställa någon som gör alla smörgåsar (precis som att man tycker det är okej att ha patienter på akuten i 8-14 timmar) och ansvarar för fjärrkontrollen, precis som jag skrev tidigare i bloggen.

Hade jag varit a-lagare hade jag gärna gått till akuten, (dit alla är välkomna, även om inte alla borde vara där), för att få mig en smörgås och lite kaffe (som är helt jävla gratis) för att sedan skriva ut mig själv att gå hem på egen risk. Lämna en kommentar om vad du tycker. Hela grejen är skrattretande idioti!
Personligen hoppas jag att det nötet blir tvungen att besöka akuten själv så att han ser hur verkligheten ser ut.
Det är aktut sjukvård vi bedriver och inte hotellverksamhet! Posted by Picasa

1 kommentarer:

Tackar så jättemycket för videokommentaren! :D Ja, musik kan göra så mycket.. Tog ett tag att kolla igenom alla bilder man hade och sen sålla och synka och klippa in några få videoklipp. Bra problem du tar upp i bloggen för övrigt, "Insiderinfo" är alltid intressant!

Skicka en kommentar

Archives

Mina andra boggar

Etiketter