Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 26 juni 2009

Det ser onekligen bra ut i det Svenska fotbollslandslagets framtid. Tankarna riktas främst mot den bragd som U21-landslaget lyckats med på senaste tiden och tagit sig hela vägen till semifinal på hemmaplan! Det har bjudits på offensiv, attraktiv fotboll mot alla motståndarlag i denna turnering. Jag personligen var lite skeptisk till att det skulle vara av något som helst intresse att kolla på dessa matcher till en början, och jag har därför inte sett så många matcher som jag kanske borde. De matcher jag ändå har sett har det bjudits på riktig underhållning, i motsats till det som A-landslaget lyckas prestera. A-laget bjuder allt som oftast på en defensiv uppställning som bygger alldeles för mycket på kontringar och individuella prestationer av Zlatan och Henke på topp. Henke gör, har alltid gjort och kommer alltid att göra sitt jobb, men det gör in den öveskattade, överbetalda divan Zlatan.

Till skillnad från dem har U21-landslaget istället satsat på en bred startelva med finess och spelförståelse som även håller väl mot Premier League spelare som Gibbs, Hart och Walcott, även om dessa fortfarande räknas som talanger. Den svenska målvakten Dahlin har jag väldigt dålig koll på, men är han inte bättre än Isaksson väcks funderingar som om någon målvakt någonsin kommer nå upp till klassen som Ravelli, Magnus Hedman och Rami Shaaban har haft då de representerat A-landslaget, ser det onekligen mörkt ut för svensk fotbolls toppmålvaktsproduktion.

Det är nog dags att mr. Lagerbäck försöker se och lära av hur dagens fotboll ser ut och inte hur man spelar fotboll i medelmåttiga ligor som Allsvenskan och Danska förstaligan. Det fungerar in internationellt i längden och det har vi fått bevsat en rad gånger, även om det till en början sett ljust ut i mästerskapen, men vi faller ändå alltid på samma sätt. Pladask, på grund av bristande motivation, inställning, försvarsinriktad allsvensk fotboll, där det krävts att Ljungberg, Zlatan, Allbäck eller Henke gör mål. Snart är det bara Zlatan kvar och med tanke på denna överskattade, överbetalda divas inställning, med Isaksson i mål och envisa Lagerbäck som tränare kommer det aldrig ske någon förbättring. Dags för förnyelse. Dags för nytänkande.
Tack för uppvisningen och inställningen av det svenska U21-landslaget! Grattis! Posted by Picasa

1 kommentarer:

Dessvärre har Dahlin varit en av de sämsta spelarna som Sverige haft på plan. Nordfeldt från BP däremot, han kan bli något! Din hyllning av Hedman har jag svårt att förstå. Och varför nämner du inte den kanske bäste vi har haft, Ronnie Hellström? :) Shaaban har miiiil till såväl Ravelli som Hellström.

Roadtripen fick ett abrupt slut ja, och vi tvingades åka hem. Kanske att vi försöker i augusti igen, vi får se.

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter