Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 25 juli 2011
Vilken fantastisk gårdagskväll som innefattade allt en sommarkväll skall göra förutom fint väder! En kväll som inkluderade trevligt sällskap, grymt bra musik, en svettig scenshow och en mysig stämning. För er som ännu inte är helt på det klara med vad jag menar så snackar jag alltså om Roxette på Slottsskogsvallen, Göteborg! Det bjöds på hit-låt efter hit-låt i ett rasande tempo som dock tyvärr varvades med lite för många ballader kan jag tycka. Hur deras set-list än hade sett ut så hade dem missat många av sina största hits, helt klart. Säga vad man vill, men så bra är dem trots allt fortfarande!

Dessutom måste man tillägga att det är fantastiskt att band som Roxette och Gyllene Tider (som egentligen inte finns) ändå drar så mycket publik och fortfarande håller så hög klass så fort dem får en spelning. Säga vad man vill om Per Gessle, men han kan showa, han ger gärnet och han vet hur man skriver riktigt bra låtar samt texter. Aningen sämre kvallité på de senaste verken kan jag dock kräset tycka, men fortfarande gör han ett enormt bra jobb!

Ljudet, scenbakgrunden och ljuset kunde knappast varit bättre. Däremot kunde vädret varit det, då det hela kvällen var lite mulet och aningen mot det småkyliga hållet. Dock klarade vi oss utan regn i större mängder och fick stå ut med lite smådugg, men det gjorde absolut inget med tanke på framträdandets kvallité.

Marie Fredriksson såg aningen väl fokuserad och nästan lite ängslig ut för att det skulle bli njutbart, precis som om hon inte sjungt på år och dar, och ändå sjung hon dessutom inte rent alla gånger. Hon klarade inte alla de höga tonerna som hon brukar samt sjung fel text och "tappade rösten" (blev helt tyst) lite väl många gånger. Per Gessle sjung också fel någon gång, men jag tror inte någon direkt tänkte på det.

Förbandet Paintbox från halmstad hade Roxette säkert valt som förband av anledningen att få med lite avslappningsmusik för alla trötta åskådare i publiken att stående slappna av till. Ganska sköna låtar helt klart, men hur kan man vara så obegåvad att man väljer dem som förband?! Dessutom hade dem världens tråkigaste scenpersonligheter, för att inte tala om sångerskan som förmodligen har social fobi eller något i den stilen. Det sjuka är att det faktiskt var intressantare att höra musiken som högtalarna spelade upp innan och efter Paintbox än den musik dem själva stod för. Då har man valt ett opassande förband säger jag bara.

Hur som helst, en helt fantastiskt bra kväll med hög kvallité på underhållningen och en extremt hög lägstanivå får ändå sägas. Det var roligt att se dem på scen och man såg att de verkligen njöt och gav allt de absolut kunde! Kan dock fortfarande inte förstå hur  tre personer i bandet med glasögon kan hoppa runt och slänga med huvudet oavbrutet i tre timmar utan att tappa dem? Det mina vänner, det är knepigt. Saknade som sagt var ett par låtar, men på det stora hela får Roxette självklart **** av 5 i betyg. Det enda som kunde varit bättre enligt min mening hade varit lite färre ballader.

Vad tycker du om exempelvis Roxette och gårdagens konsert?

1 kommentarer:

Maria sa...

Haha men vännen min, vansinnig? Fniss fniss alldeles för skön är du. Man måste nog ha någon slags utbildning tror jag;). Ja men i och för sig behövs det kanske inte något u-land hit eller dit. Men hade nog saknat allt här hemma, vänner, dig och allt möjligt annat så vart som helst går inte jag med på^^. Ser du någon artikel i ttela där dom behöver en fotograf för nästa års miljökalender, kan du ju hojta till så kan jag söka;). Men man måste nog ha portfolio också. Och ja det har jag ju inte. Men det går ju att lösa som sagt. Men med lite tid och lite tur, en smula engagemang och massor av krut skulle det nog kanske gå vägarna dit:). Hade inte alls vart fel. Jag tror du valde rätt inlägg att droppa den kommentaren på, faktiskt en av bilderna som jag är extremt nöjd som sitter där:).

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter