Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 2 juli 2011
Igår fick jag äntligen tummen ur att köpa mig ett par nya datorhögtalare, då dem jag hade tidigare glappar för mycket i kontakten och låter även lite väl plastigt/diskant. Det blev ett par Speedlink VIVO 2.1 subwoofer system som inhandlades på SIBA där jag hade ett presentkort sedan tidigare. Ordinarie pris låg på 549:- och jag fick då alltså 300:- i rabatt genom mitt presentkort.

Efter att ha lyssnat på musik från och till under det gångna dygnet måste jag säga att jag är väldigt nöjd med även detta köpet. Man får ett par riktigt bra högtalare och en suverän bas-högtalare för ett riktigt bra pris!

Högtalarna är utrustade med dels självklart en volymkontroll men även en bas-kontroll för att få mer tryck i ljudet. Kan dock inte påstå att det är såpass rejält ljud i dem att man kan bygga ett helt party à la 100dB med dem. Men i en lägenhet fungerar dem ypperligt i vardagen och på förfesten, utan att tavlorna ramlar ner och grannarna klagar stup i kvarten, samtidigt som man hör musiken gått och väl!

Slänger upp en länk till återförsäljarens egen hemsida för er som vill läsa mer om dem:

http://www.speedlink.com/?p=2&cat=162&pid=21453&paus=1&act_lang=sw

Vad tycker du om detta högtalarsystem? Berätta dina åsikter så att andra läsare med intresse av dem får veta vad ni tycker!

1 kommentarer:

Maria sa...

Får tacka om iden till att lägga in adressen till bloggen i bilderna. Kommit väl till pass som du säkert sätt. Ser bättre ut med adressen samt namnet än med ringar och krullidutter.

Blir det rikligt med ”riktigt” ljud i öronen framöver här då. Själv sitter jag med ett sämre högtalarsystem vilket gör ljud upplevelsen väldigt platt, lite tråkigt tyvärr. Hoppas i alla fall du är nöjd med köpet och att det är en märkbart bättre ljudupplevelse du sitter med nu.

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter