Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 7 maj 2012
Många är der som undrar hur det går med våran skiva? Det gör fan jag också! Hemligheten till varför det inte blir någon skiva skall nu offentliggöras. Orsaken är Marko, mannen som råkade bli våran producent på något vänster och han förjänar det inte ett dugg.

Vi var helt klara med våran inspelning i december 2011. Det enda vi begär av denna olojala, oengagerade och oambitiösa ljudtekniker som arbetar på N3 i Trollhättan är att han skall mixtra och mastra våran platta som består av 8 låtar. Ett arbete som borde ta omkring 4-5 arbetsdagar, max, i lite halv-soft tempo. Denna "underbara" Marko har dock lyckats med att göra färdigt 6 låtar på 6 månader! Det säger ganska mycket om hur fruktansvärt oengagerad denna mannen är! Jag förstår inte hur han tänker? Helt ärligt. Vi betalar honom pengar för ett jobb som han inte gör. Vi bokar in studiodagar med honom ett par veckor i förtid som han sedan avbokar bara ett par timmar innan vi skall vara där. Vi bokar in studiodagar med honom som han ett par dagar innan säger att han inte hinner med för att sedan höra av sig 5 minuter innan studio-tiden egentligen skulle börjat och säger att han ska mixa ändå. Jag menar, tror han att jag sitter hemma och rullar tummarna hela dagarna ifall han får för sig att göra det vi betalar honom för? Det gör jag inte. Vi ringer honom regelbundet men han svarar inte och ringer inte heller upp. Vi skickar meddelanden till honom och han hör inte av sig. Tiden går och vi skäller på honom. Han säger att han skall skärpa sig, men det är exakt likadant fortfarande som det var för 6 månader sedan.

Alla i bandet har uttryckt sin ilska mot honom för att det aldrig händer något. Vi alla vet att livet till stor del handlar om prioriteringar. Man kan inte vara på två ställen samtidigt och man gör det man helst vill, så enkelt är det. Jag lovar att Marko på N3 i Trollhättan hellere sitter hemma och skiter än att göra det jobbet vi betalar honom för. Då undrar ni säkert varför vi inte byter producent? Jag föreslog detta i februari men alla andra i bandet ansåg just då att Marko är den enda som kan mixa hårdrock, så jag blev nedröstad och nu orkar jag inte lägga mer energi på att tjata på en människa som förstör hela våran karriär. Jag kommer inte ge honom en krona till, utan det arbetet han gör nu (läs "sedan februari") det gör han gratis, svårare än så är det inte. Enkel förklaring; man betalar inte för något som inte fungerar!

Det verkar som att Marko tror att han kan komma och gå och göra precis som han vill med oss. Problemet är bara att vi som band inte kan få några spelningar på andra ställen eller ens ett skivkontrakt, eftersom vi inte kan visa upp offentligt hur vi låter. Vem vill signa ett band eller boka ett band som man aldrig har hört liksom? 

Det är möjligt att Marko är bra på det han gör, jag vet inte, eftersom jag inte fått höra resultatet än, men han är ta mig fan inte värd att ha att göra med ändå. En riktig diva som tror han kan göra precis som han vill. Han tror visst att vi är beroende av honom, att han är unik på det han gör. Vi är inte beroende av honom och han är unik eftersom han inte gör något! Jag kan lova att han inte är den enda ljudteknikern i världen, så för våran del kan vi byta ut honom när som helst. Han är inte ett dugg oersättlig. Det är snarare så att han är beroende av oss. Det är vi som ger honom pengar. Vi ger honom möjlighet att syssla med sitt "yrke". Vi har chansen att sprida rykten och rekommendationer om honom för att han skall få fler nöjda kunder. Alla de sakerna har han sabbat. Ingenting har han löst. Visst att man kan vara upptagen ibland, men inte varje dag i 6 månader?! Då har man gjort fel prioriteringar.

Avslutningsvis vill jag hälsa Marko; Du är ett jävla svin! Jag kommer smutskasta dig och ditt arbete under hela min livstid. Du har sjunkit så lågt i mina ögon som en människa kan. Det kommer bli mycket svårt (läs omöjligt) för dig att gottgöra detta och jag skall göra mitt bästa för att inte ha någora positiva tankar om dig. Alla människor jag någonsin kommer träffa som frågar mig om tips angående musikinspelning, N3 studios i Trollhättan eller efter ljudtekniker så skall jag berätta för dem om dig Marko.
Man skall behandla andra som man vil bli behandlad själv. Jag lovar dig, att du hade aldrig accepterat att ha en sådan ljudtekniker som du själv är. Fatta, 6 låtar på 6 månader och det är 2 låtar kvar som du inte ens har börjat med. Det är oerhört slött, oengagerat och fruktansvärt dålig stil, din oambitiösa jävel!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter