Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 23 januari 2012
Var härom dagen på bio med en bekant och kollade på "Simon och ekarna". En film som jag tidigare sett som teater och även läst boken med samma titel, av Marianne Fredriksson, en gång i tiden. Vill minnas att jag var rätt förtjust i både boken och teatern den gången och tänkte att filmen kunde väl ändå inte vara dålig?

Dock måste jag nog motvilligt erkänna att det inte direkt var min kopp av te. Filmen var ganska händelsefattig och småseg. Inte så att det var tråkigt att titta på den, för det gick absolut att vila ögonen på den, men snarare att det inte hände något. Det blev liksom aldrig något nytt som hände. Det var samma gamla visa på något sätt. Handlingen i filmen handlar i stora drag om två pojkars resor genom livet, från två helt olika bakrund (klasser) i samhället, som sedan byter bostäder med varandra. Det utspelar sig under andra världskriget, men mycket mer än så blev det nog inte direkt.

Vill även tillägga att min vän tyckte att filmen var en av de finaste filmerna hon någonsin sätt! Så smaken är som baken...

Jag vill minnas att det saknas en hel del viktiga scener från boken och även en del scener som är omgjorda alldeles för mycket. Dock har jag för ytligt minne av boken för att kunna specificera mer exakt vad det handlar om. Får kanske läsa om boken snart igen, för att återkomma med ett inlägg om hur det "egentligen" borde varit. Låter som en intressant tanke i alla fall, så hoppas det blir av.

Betyg: * * 

Vad tyckte ni om filmen, teatern och boken?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter