Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 1 januari 2012
Sista dagen på året (nyårsafton, för er som inte vet vilken dag som kommer sist varje år) tillbringades hos en arbetskamrat med sambo och vänner. En kväll som skulle bestå av en klassisk hemmafest i goda vänners lag där det inkluderades en tre rätters måltid. Av gästerna som var där hade jag bara träffat värdparet vid tidigare tillfälle och resten var helt nya ansikten, men det fungerade utmärkt ändå, rent socialt sett. Precis som brukligt när jag är närvarande. ;)

Till förrätt serverades en laxtoast med röra i som var väldigt god och tjusigt upplagd.
Huvudrätten bestod av fräsch tagetelli tillsammans med en gryta som baserats på fläskfilé och kantareller. Till detta en fräsch sallad. En maträtt som inte bara fick det att vattnas i munnen utan som även lockade fram smakupplevelser som var i klass med något av det godaste man kan äta!
Eterrätten var någon form av chese-cake som smakade helt okej, där jordgubbarna ovanpå var pricken över i:et.

Själva efter-minglet bestod av tjôt, musik-shuffle på spotify, skön allsång med gitarrspel och till sist "julklappsleken". En social lek där det går ut på att roffa åt sig tidigare inköpta ur paket vid de tillfällen då de båda kastade tärningarna visar antingen två 1:or eller två 6:or (har jag för mig). Sedan öppnas alla paket och själva "paket-bytar-tävlingen" börjar. Då skall man ta ett paket som verkar lockande vid de tillfällen man får samma siffer-kombinationer som ovan. Detta pågår under en obestämd tid, där tärningarna skickas i tur-ordning runt bland alla deltagarna. Man får ta en öppnad julklapp från vem man vill, bara denna person inte lämnas tomhänt sedan. Det populäraste som man spelade om var tre stycken TIA-lotter. Själv fick jag tillslut med mig en kartong Kellog's Kornflakes med Red Berries = suppernöjd (fick något jag kan använda och ha nytta av, i alla fall en vecka eller två).

Sedan skålades det med bubbel nere vid kanalen under en himmel täckt av fyrverkerier!
Bättre nyårsafton är svårt att ha.

Tack för en trevlig kväll och utsökt mat!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter