Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 23 januari 2012
Igår gick den ABBA-inspirerade musikal-filmen på TV. Då det var så länge sedan jag såg den, så kände jag att jag var tvungen att släppa tenta-plugget och kika på den.
Innan filmatiseringen gjordes, var jag och min familj och kollade på musikalen Live, vilket var en fantastisk upplevelse! Jag går inte på musikaler särskilt ofta, men denna var verkligen något utöver det vanliga får jag ändå säga.

Så var det då dags att se filmatiseringen med samma titel. Redan den första gången blev jag besviken över att skådespelarna inte kunde sjunga. Framför allt inte de manliga. Pierce Brosnan har ingen sångröst och han ser urtöntig ut i sitt "scenspråk" som snarast kan liknas med en DRESSMANN-reklam!
Hur som helst tycker jag att filmen är bra, och framför allt är det bra skådespelare (vad gäller att ta på sig och spela en roll). Det man tänker på allra mest under såväl filmen som musikalen är att Björn och Benny verkligen är otroligt begåvade musikaliska genier! Sådana texter, tillsammans med de ljuva tonerna, det är magi om något! Man kan inte sätta ord bättre på detta än så. Berömmet är fulländat!

Så till själva handlingen i filmen/såväl musikalen. Det handlar om en dotter som vill hitta sin biologiska pappa, vilket är minst sagt lite lurigt, i samband med sitt bröllop. Sedan slutar det rätt intressant och dessutom med ett helt annat bröllop än vad det var tänkt. En mycket sevärd film ändå. Framför allt rent musikaliskt sätt!!

Betyg: * * * *

Vad tycker du om filmen/musikalen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter