Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
tisdag 28 juni 2011
Som Heavy Metal-basist boende i lägenhet är det inte lätt att lira med förstärkare och det är förbannat synd. Bas skall vara ALLTID vara power annars är det totalt meningslöst, så enkelt är det bara! Alla hörlurar/högtalare som inte har rejäl bas är överskattade, meningslöst och generellt sett mycket platt och tråkigt. Det skall helst till och med dunka och slå i bröstet. Istället för att köra genom förstärkarens högtalare hemma, så får jag nöja mig med att spela med hörlurar på mig, vilket är rätt okej ändå. Är aningen missnöjd med mina lurar som jag har nu och letade efter bättre alternativ på Internet. Av en slump fastnade jag på Monster Beats by Dr. Dre Studio/Tour och beställde dessa från billigaste leverantören på www.prisjakt.nu, vilket blev ElectroWorld (se länk nedan).

Jag har aldrig beställt något därifrån men måste säga att det vart fantastisk service hela vägen och andra vardagen efter min beställning låg dem i brevlådan, eller rättare sagt på närmaste postinlämning. Har absolut inget att klaga på min order utan allt var smidigt, snabbt och enkelt.

När det väl var dags att lyssna för första gången med lurarna så kopplade jag in dem i bas-förstärkaren och jääävlar vad huvudet skakade! Hela lurarna vibrerade och ljudet var högt som satan. Kändes då helt omöjligt att använda dem på det sättet, så jag tänkte att jag lyssnar lite på låtarna på datorn för att se hur ljudet verkligen var. Helt såld blev jag! Mycket fantastiskt ljud måste jag säga! Speciellt till softa låtar med många små effekter i bakgrunden eller "orkesterversioner" som har många olika instrument etc. Ljud som man nästan inte hör genom vanliga högtalare, men om man jämför med dessa lurar där man verkligen hör allt. Basen är magnifik dessutom, vilket du säkert förstår när du läser min beskrivning av hur dem fungerade till min basförstärkare första gången jag använde dem. Man hör precis alla ljud som finns i varje låt. Även på Spotify var ljudet riktigt bra.

Funderar du på att köpa nya hörlurar tycker jag absolut du skall ta dig en titt på dessa! Finns kanske många som håller samma klass eller liknande, men jag kan i alla fall rekommendera dem som prisvärda för dig hur som helst.

(För den extra intresserade: I kartongen låg det en vanlig sladd till lurarna och en med microfon till för mobiler osv. Dessutom två batterier till lurarna, en instruktionsbok med vissa små, enkla, praktiska och mycket lättanvända funktioner för lurarna, samt diverse olika kontakter för passform i olika spelare).

Får sätta mig ner igen sedan och se om jag kan få till ett bättre ljud på basförstärkaren.

Vad tycker du om dessa lurarna, ElectroWorld, ljudupplevelser eller något annat som har med detta att göra?

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/ovriga-produkter-ljud-bild/horlurar/MCBEATSSTUDBK/monster-beats-by-dr-dre-studio-tour-horlurar-svar?scid=4544

1 kommentarer:

Maria sa...

Ja det var ju inte alls dumt tänkt. Plockar iden rakt av. Får sätta mig ner och ordna adressen på bilderna helt enkelt. Mycket fyndigt får jag säga.
Tack för iden :).

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter