Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 26 maj 2010
Idag har jag vart på bio med en polare och sett Prince of Persia - The Sands of Time.
Över lag tycker jag att det var en helt okej film, med riktigt mycket action i. Rätt mycket coola effekter med sand, eld och blixtrar, men kanske blir lite enformigt i slutändan. Jag tyckte faktiskt filmen var mycket bättre innan själva meningen med filmen avslöjas, och det är alltså en speciell dolk som gör att man kan spola tillbaka tiden, så att saker som händer inte kan ske liksom. Alltså så att säga, det är lätt att vara efterklok och då förändra precis hur man vill att saker ska arta sig. Ska försöka att inte gå in på så mycket av handlingen, för att det itne ska förstöra för er som verkligen skulle vilja se den och uppskattar sådana filmer, (men då kanske ni inte ska läsa detta?).

Det är även ganska mycket akrobatiska hopp och skutt, vilket nästintill kan kännas lite väl mycket ibland kan jag tycka. Det är lite som Zorro, fast några gånger värre.

Dessa två saker är nog det som stör mig mest i filmen. En dolk där allt som händer kans splolas tillbaka och ändras om och om igen, vilket gör att scenerna spelas om flera gånger och man ser ett nytt resultat. Det blir på så sätt en känsla av att folk är odödliga och sådant tycker inte jag är kul på film. Huvudpersonen, som ständigt är jagad och beskjuten under filmens gång, blir lite för mycket, då det egenligen inte händer så mycket annat. Har svårt att förstå innebörden med denna magiska sand i samband med en dolk och ett timglas.
I alla dessa omtalade strider så är det så mycket rejäla hopp och skutt osv, att man undrar vart "hjälten" har sina vingar?
Jag tycker kort och gott att det blir lite för overkligt ibland, och sådant har jag svårt för när det gäller filmer rent generellt sett.

Redan med 40 minuter kvar av filmen är de på den platsen där de kan avsluta hela filmen och helt oattakerade struntar dem i det, vilket gör att filmen fortsätter i samma ständiga jakt och tillbakaspolande i tiden.

Jag hade nog kunnat säga att handlingen i filmen är ganska ostrukturerad, att filmen är mer modern än vad det skulle kunna ha varit om det hade utspelats sig på den tiden som på något sätt eftersträvas. Det händer och sägs liksom saker som jag tycker är helt ologiska i sammanhanget, precis som att filmen kunde lika gärna ha utspelat sig på 2000-talet med ett gäng vanliga IT-konsulter som spelar in en film på fritiden i Persien.

Om inte dessa "brister" hade förekommit i filmen hade den nog varit närmare att få fyra stjärnor, men min bedömning slutar på tre, och då är det alltså närmare 2,5 än 3,5 vill jag bara säga. Vad tycker du?

Betyg: * * * Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter