Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 3 augusti 2009

Förut när jag satte mig med en välförtjänt pizza framför tv:n vid 20-tiden och zappade efter ett vettigt program att titta på hamnade jag i brist på annat vid "Allsång med Lotta". Som de flesta troligtvis kan hålla med om så ökar alla dåliga och onödiga program i takt med att reklamen och kanalerna blir fler.

Först och främst måste jag poängtera att jag inte är något större fan av att följa varesig "Allsång på Skansen" eller "Allsång med Lotta", men beslutade mig ändå för att det vettigaste som jag kunde syssla med när jag åt min pizza var att jämföra dessa två program.
Redan då jag kom på tanken insåg jag att Anders hade vunnit, vilket i så fall hade fått mig att slå av tv:n direkt, men fullföljde min uppgift ändå.

Hur man än väljer att rangordna dessa två program är det inte svårt att utse Allsången på Skansen som en vinnare. Det som talar för Anders är följande:
- lagom med humor och varierande mellansnack, utan flams (vilket förekommer på Liseberg).
- bättre och mer välkända artister som ger en varierande underhållning i förhållande till ålder, intresse och smak.
- större utrymme (scen, publikrader etc.) samt roligare, mer engagerad publik.
- bättre och mer underhållande musiker och kör.
- ingen reklam, vilket gör programmet 20 minuter längre (och bättre) än konkurrenterna på 4:an.
- inget behov av att göra en fungerande allsång ännu bättre, vilket tv4 gör (som både försöker mixa allsång, överdrivet tillgjorda reklampauser, bingolotto och sommarkrysset i samma program) utan att lyckas ett dugg.

Vad tycker du? Glöm inte av att rösta eller kommentera. Posted by Picasa

1 kommentarer:

Det enda jag sett i år är utvalda bitar av sista allsången. Detta enbart för att Krunegård och Berghagen var där. Jag tycker varken Lotta eller Anders har lyckats göra något bra av sina chanser som allsångsledare. Visst beror mycket på att ledningen av allsången på SVT gjort allt sämre för varje år, och att TV4:s ledning som vanligt misslyckats, men ändå. Jag minns på Berghagens tid.. Visst, jag är bakåtsträvare i TV_sammanhang, men det var också bra mycket bättre förr. Så är det bara :)

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter