Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 16 augusti 2009
Det värsta jag vet är att vakna till Rix FM. Det näst värsta jag vet är att vakna till Lugna Favoriter. Det som är värst av allt är att jag förmodligen har upplevt mitt sista uppvaknande till Morgongänget i Radio City. Dessutom får jag inte in Bandit Rock överhuvudtaget.
Nåväl. Radion startade i alla fall och det första jag hörde var nyheterna på Lugna Favoriter.

Där sa de att jordens befolkning har ökat från 6 miljarder människor till 7 miljarder människor under de senaste 12 åren!

Jag tror fortfarande att mänsklighetens begåvning, bekvämlighet, egoism och kunskap långsamt kommer förgöra oss alla på något sätt. Det skulle inte förvåna mig i alla fall!
Se bara på en sådan sak som växthuseffekten, som vi själva håller på att förstöra, vilket vi är medvetna om och knappast kan skylla på djuren och växterna.
En annan sak är våran syn på sjukdomar och liknande, vilket närmast kan kopplas till bibeln och ett evigt liv. Som vi alla redan vet är det en naturlig del av livet att födas och att dö, även om döden ofta ses som mycket tragisk.
Det finns ett sätt att födas på men det finns tusen sätt att dö på. Säkert är dock att något ska man dö av, oavsett om det är en sjukdom, trauma eller ett hjärtstopp osv.
Det som är "problemet" med detta tror jag är att människan vill leva för alltid och kunna bota allt.
Förr i tiden uppkom sådana tragedier som digerdöden och död i lunginflammation etc. för att sålla människor enligt principen att den starkaste överlever.

Läkemedel i sig är mer eller mindre gift, eftersom att de ofta påverkar hela kroppen mer eller mindre, på olika sätt genom exempelvis biverkningar.
Men visst har mycket av dem en god effekt och visst är det bra att de finns (?), eftersom de ofta har något som upplevs som en positiv effekt trots biverkningar.
Det har alltid varit så att den starkaste överlever. Naturen sållar människor precis som den vill.
Dock vill människor kunna påverka detta själva och på så sätt bota alla epidemier när de kommer, såsom AIDS, fågelinfluensan, MRSA och svininfluensan.
Vi tror på något sätt att vi kan styra världen genom att göra som vi själva tycker och inte längre bry oss om vad vi verkligen gör.

MRSA som innebär anitibiotikaresistans mot flera bakterier, är även det något som människanskapat, för att långsamt häva effekten av antibiotika.
Det skrivs ut en hel del antibiotika, och varje gång det skrivs ut ökar risken för resistans, så länge behandlingstiden är för kort så att vissa bakterier kan överleva eller att man behandlar med en antibiotika som inte biter från början, vilket kan öka de bakterier som redan finns osv.

1 kommentarer:

Hallå, Calle, du som är läkare borde la veta att det finns TVÅ sätt att födas på! Naturliga vägen eller kejsarsnitt ju! :)

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter