Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 7 augusti 2011
Rygg-trycket på de T-shirts vi sålde i samband med festivalen.
Den coolaste spelningen för min del någonsin. Den största och bästa publiken som låg en bra bit över 720-strecket vad gäller antal. Som om inte det vore nog hade vi även det mest underbara sommarvädret. Inte bara Knorrfest blev det, utan även en stor folkfest i hårdrockens och punkens tecken.

Ni som var där kan intyga att förhållandena inför årets upplaga av Knorrfest 2011 var magnifika och att det knappast kunde varit en bättre hårdrocksfestival än vad det faktiskt blev! Till och med vädret var på våran sida, vilket man inte kan veta i förväg. En varm sommarkväll med klarblå himmel. Folk satt utanför på gräsmattan med en bärs i näven, tjôtade och förfestade innan det var dags för dem att gå in på festival-området.

Eftersom jag själv tillsammans med resten av mitt band Ravaged och ett antal personer till, var arrangörer så kan jag inte uttala mig så mycket om alla banden som spelade under kvällen. Jag hade nämligen inte möjlighet att se hela deras scenframträdanden i och med det faktum att jag var en av arrangörerna. Hur som helst kan ja börja med att informera er om kvällens spelschema:
16.00 Bernts Sockervadd
17.00 Thundermouth (extranummer)
17.30 Lancer
19.00 Epic Future
20.30 Spitchic
22.00 Ravaged
00.00 The Kristet Utseende

Det lilla jag ändå hörde och iakttog kan jag säga att favoriterna under kvällen, (förutom mitt eget band), helt klart var stockholmsbrudarna Spitchic som, till skillnad från många andra tjejband, röjde stenhårt på scenen som riktiga hårdrockare! Personligen kan jag tycka att många tjejband bara står stilla och ser söta ut på scenen, men de duktiga musikerna i Spitchic röjde verkligen och låtarna var riktigt bra! Målsättningen är jag skall se dem spela igen, vilket förmodligen kommer bli den 3 september då de är på Köket i Uddevalla. Missa inte detta. Underhållningen är grym!

Ett annat band som jag gillade var Lancer. En sångare som för övrigt påminner mycket om Bruce Dickinson vad gäller scenframträdande, kläder, frisyr och röst, enligt min personliga uppfattning. Inget negativt i detta då Bruce är en fantastisk sångare och scenpersonlighet! Detta var också ett band som passade mig bra i smaken, men som jag inte kunde se speciellt mycket av heller, för att kunna göra en mer rättvis bedömning. Helt klart värda att se igen.

Tillslut var det då dags för arrangörerna själva, Ravaged, att entra scenen. Showen öppnades med den pampiga intro-låten "Kull The Conquerer (Main Theme)" för att sedan följas åt med ett 10-tal egna låtar, både gamla klassiker som Master, Fairytales och The Parasites (we are...) till nyare alster som Killer Queen, Children Of The Sky och Dirty Women. Publikresponsen var grym där både allsång och även riktiga stage-dive förekom. Positivt är även att fansen verkligen uppskattade mig som den nya basisten i bandet, då jag gjorde min första riktiga officiella spelning med bandet! Stort tack till er för ert stöd, intresse, välkomnandet, lovorden och ert engagemang! Lite coolt enligt mig själv, och säkert många andra, samt aningen oväntat för en del i publiken, var det att en motorcykel kördes in på scenen under låten Hellrider. Dessvärre ur egen synvinkel gick den avsatta timmen på scenen alldeles för fort, precis som när man har roligt, och helt plötsligt var det dags att avrunda showen med sista låten, Hail And Kill (Manowar cover).

Enligt rykten har hela Ravaged's gig spelats in med HD-kamera och jag längtar tills dess jag själv får se klippen och tills dem är tillgängliga för resten av världen online! Återkommer med detta så fort det är på gång att slänga upp gobitar på nätet, så håll er uppdaterad i min blogg. Finns även lite nya live-bilder i mitt album som finns länkat till under "media" överst på sidan samt under det pågående bildspelet som ständigt pågår i vänstra menyn.

Nästa spelning med Ravaged verkar bli den 16 september i Göteborg, där även skiv-kontrakterade band som Katana kommer lira. Mer info när detta datum närmar sig...

Stort tack till alla som tog chansen att närvara och gjorde det till en folkfest och oförglömlig kväll för alla inblandade. Även ett stort tack till alla band och resten av arrangörerna som gjorde denna underbara kväll möjligt och som blev så lyckad. 
Störst tack av alla förtjänar dock alla fans of Raveged! Tack för att ni finns! Keep the flame burning!!

Glöm inte att kommentera nedan vad du tyckte om banden, festivalen eller hela kvällen i sin helhet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter