Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 27 augusti 2011
Häromdagen lämnade jag in min bärbara (alla datorer i världen går väl typ att bära egentligen?!) dator på service igen, för att fläkten var dålig tyckte jag. Det var bara något år sedan den senast var inne på reparation, fast då för att den skulle arbeta snabbare osv. Hur som helst, till saken hör egentligen inte det faktum att tekniska apparater måste lagas ibland. Det som detta inlägg skall handla om är just det ord som inlägget heter, nämligen teknikberoende.

Under dessa båda tillfällen har jag upptäckt hur mycket jag saknar min dator när den väl är borta från mitt hem. Vad är det då som är det största problemet? Jo, det är att jag 24/7 har på musik på min dator så fort jag är hemma. All musik jag äger, mer eller mindre, finns på datorn. Även alla mina dryga 130-talet CD-skivor är rippade till datorn. Anledningen är för att musik är det bästa som finns! Att musik gör att livet och vardagen blir lättare. Att man kan välja musik efter känsla och humör och att det är helt underbart oavsett. Eftersom jag dessutom är musiker och spelar en hel del bas som ni säkert redan känner till då jag är med i Ravaged som basist, men på fritiden så sysslar jag även med gitarr-spel, sång, låtskriveri och nu det senaste även lite keyboard. Det är ibland roligare att musicera till låtar som redan finns, då ackompanjemanget redan är klart så att säga. Därför är jag beroende av musik i vardagen, speciellt när jag är ensam hemma utan polare etc. eftersom jag då kan spela, sjunga, skapa och lyssna på musik när och hur jag vill så länge jag är hemma.

Den andra sidan är alla texter jag har på datorn som jag skrivit eller håller på att skriva och använder mig av när jag sjunger hemma. Utan dator, inga texter. Ofta får man bara ett sug att NU vill jag spela gitarr (exempelvis) och så kör man på det någon timme och sjunger lite låtar. Riktigt trevligt skall jag säga. Eller så får man för sig att skriva en låt och då är det bara att leta bland alla sparade citat och texter försöka få till något.

Dessutom är jag lite beroende av Internet-communities, som Facebook och MSN, då man lätt kan hålla kontakt med både nya och gamla bekantskaper. Jag brukar faktiskt passa på att vara inne på Facebook i stort sätt jämt när datorn är på, och jag sitter bredvid och sjunger etc, ifall jag får syn på någon trevlig person att snacka lite med, eller när någon annan vill snacka lite med mig.

Det räcker att jag är utan min dator i typ 1-3 dagar så känner jag att jag får lite att göra under de timmar jag faktiskt befinner mig i hemmet och inte på äventyr någon annanstans. Alltså måste jag väl ändå vara teknikberoende?! Skulle det vara strömavbrott blir jag också oerhört handikappad med tanke på TV, dator, spis, kylskåp, frys, lampor, element och ström exempelvis. Glömmer jag min mobil-telefon hemma är det likaså. Dock är alla föremål jag räknat upp tidigare ändå saker som jag, eller mänskligheten, klarat oss oerhört bra utan en gång i tiden men som nu är så oerhört viktiga i min och andras vardag.

Vad anser du om detta? Kan du själv hålla med om att du är teknikberoende och på vilket sätt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter