Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
lördag 27 augusti 2011
De flesta svenskar känner säkert redan till det faktum att The Ark öppet har sagt att dem skall sluta spela. Att de vill sluta på topp. Personligen förstår jag inte varför man säger så, då jag anser att senaste skivan "In Full Regalia" är den sämsta de ha gjort. Vill man sluta på topp skulle man gjort det redan efter skivan "Prayer For The Weekend" 2007. Efter "floppen" i ESC. Hur som helst så ansåg jag det nödvändigt att åka och se dem på sin sista spelning i Göteborg genom tiderna. Andra gången i livet som jag ser bandet live.



I torsdags skippade jag helt enkelt våran fotbollsträning för en konsert med The Ark på Liseberg. Förmodligen märkte väl ingen av mina lagkamrater (eller någon annan i hela föreningen) att jag inte var där ändå, så vad spelar det för roll?! Speciellt inte om...... bla, bla, bla. Orka!!

Åter då istället till konserten. Det bjöds på en bra show får jag säga. Mycket folk som tagit sig till Stora Scenen på Liseberg denna kväll, för endast en summa av 80:- i entré, vilket innebär näst intill en gratis show.
Klädmässigt tycker jag att det var lite väl för många klädbyten och de flesta kläderna är enligt min mening rätt fula och osexiga. Det som är bäst vad gäller outfit är utan tvekan Ola Salos svarta, stora vingar som han springer runt med, och sedan fäller ut mot slutet av konserten. (se bilderna).
Vad gäller deras set-list anser jag att det fanns ett antal bra låtar som aldrig spelades, vilket är ett stort minus. En låt som "Clamour For Glamour" måste man bara spela, så enkelt är det bara. Dessutom var det ett par låtar som kändes rätt stela, långsamma och okända för min del, vilket gjorde att tillställningen sjunk i mina ögon.

Dock skall tilläggas att Ola Salo är en begåvad man som har mycket att säga om sina texter, tanken bakom dem.
Att "It Takes A Fool To Remain Sane" handlar om en flicka med down syndrom som alltid var lika glad när Ola mötte henne på vägen till skolan, oavsett väder och vind. Hon var alltid sig själv, glad, halv-crazy och nöjd med livet.
Eller att "Calleth you, Cometh I" handlar om; "Kallar du, så kommer jag".

Detta får som sagt anses vara ett stort plus för kvällen. Samtidigt som han pratade om låtarna spelade Jens lite sköna avslappnade piano-komp för att få rätt stämning.


I sin helhet får jag nog ändå säga att det var en skaplig spelning. Kanske för att jag själv upptäckte under konserten att The Ark inte var så stora i mina ögon som jag trodde när jag åkte ner. Som dem tidigare varit. Oavsett var det kul att ha varit där och veta om att det var något unikt med just den spelningen, precis som deras nuvarande och sista turné.

Vad tycker du om The Ark, spelningen och deras låtar?

(Fotografierna är förresten tagna av mig själv, med min fantastiska mobil-kamera).

1 kommentarer:

Jag tycker inte att deras MF-deltagande var en flopp, tvärtom var det en av de bästa låtarna som vunnit på många år. Att de sedan inte inser storheten ute i Europa är en annan sak..

Senaste riktigt bra skivan de gjorde skulle jag säga är "State of The Ark". Däremot måste jag säga att de avslutade sin karriär starkt med "The Apocalypse is over" och fr.a. "Breaking up with god".

Jag var och såg dem första och sista gången på trägårn i våras, det var grymt bra! De kanske helt enkelt gör sig bättre på mindre arenor intimt än på större scener som Liseberg?

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter