Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
fredag 24 juni 2011
I år är nog den första månaden någonsin jag har semester en månad på sommaren istället för att arbeta. Min semester var inte bara eftertraktad, den kommer även i rättan tid då jag förmodligen inte orkat en enda dag till på min arbetsplats. Har i och för sig redan stannat där ett år för länge, men det är en annan historia som jag inte skall belasta er med denna gång.
Semestern började i alla fall med en kort trevlig weekend i London med familjen som här skall sammanfattas i stora drag. Bilderna som finns här är tagna av mig själv och är därför inte mycket att hänga i granen ur professionell synvinkel.

Själva boendet var inte så himla märkvärdigt, trestjärnigt hotell vid namn Norfolk Towers Hotel, Paddington nära Hyde Park, för er som är bekanta med lokal-geografin. Boendet är centralt i London och har det man kan kräva av ett medelmåttigt vandrarhem i Sverige. Mycket större än så är inte skillnaden. Väl framme på hotellet började problemet för mig och mina bröder att ta oss in på hotellet, då nyckeln inte passade och det tog säkert 20 minuter innan hotellpersonalen åtgärdat felet. När vi sedan skulle checka ut från hotellet så krånglade låset än en gång, fast denna gång från insidan. Vi kom inte ut, så vi ringde till hotellet via en mobil och deras vaktmästare fick tillslut komma för att slå in hela låsanordningen och dra ut låskolven med en tång. Ja, så kan det gå. Inte ofta som låsen krånglar två gånger på samma resa, med bara några dagars mellanrum. Dessutom i samband med incheckning och utcheckningen. Som tur är hade vi ingen tid att passa.

Picadilly Circus är en självklarhet att besöka och det gjorde även vi. Dock inte så anmärkningsvärt egentligen, men nu har man i alla fall varit där också. 

Och så en bild på det välkända Backingham Palace. En mycket fin byggnad från utsidan sett, stor och välgjord med lite små grönområden och fontäner utanför. Närmare än stängslet långt bak på bilden gick inte att komma och innanför dem, på borggården stod vakter med skarp-laddade vapen.

London som är något av musikalernas stad, så var vi även tvungna att se en sådan när vi väl infann oss där. Det blev tillslut The Phantom Of The Opera, efter mycket övervägande. En musikal som jag sett på film ett 10-tal gånger och som är mycket bra. Tyckte även att live-musikalen var mycket bra och sevärd. Ni som skall åka till London, gå på en musikal, gärna den vi såg på (!).

Självklarheter som Big Ben, Madame Taussauds och Tower Bridge upplevdes också. Madame Taussauds var väldigt fashinerande att vara inne på. Mycket bra arbete med alla vaxdockorna som ser väldigt trovärdiga ut. Kan rekomenderas för alla andra som funderar på London. Speciellt 4D-bion som visades där. Visserligen var det en tecknad 10-minutersfilm men den var verkligen oerhört cool, häftig och sevärd! Mycket balla fysiska effekter som utspelade sig samtidigt som saker hände på filmen. Vatten sprutades i ansiktet på publiken, luft blåste i nacken och knivar stacks in i ryggstödet på filmen. Detta är nog den enda upplevelsen som jag starkt rekommenderar för alla som någonsin åker till London. Denna upplevelse är för unik för att missa! Dessutom är det mycket mer verklighetstroget med 4D än med 3D. Visionerna som 4D:n skapar stannar precis framför ögonen, vilket gör att man på riktigt tror att man skall bli träffad av det som flyger emot en, till skillnad från vid 3D där effekten inte går hela vägen fram till nästippen. Mycket sevärd!!


En annan sak som var mycket intressant var en tillställning som hette "Sea Life", där man gick omkring och kollade på olika växter och djur från havslivet i enorma växthus och akvarium. Alltifrån hajar, pirajor, plattfisk, korallrevs-fiskar, maneter och pingviner. Detta är något jag kan rekommendera er att uppleva också.

Besöket på katedralen St. Pauls Cathedral var en mycket intressant upplevelse. När man kom in där fick vi alla varsin iPod med hörlurar, innehållande 14-talet filer som visade bildspel och en röst som guaidade besökarna individuellt med information enligt en karta som berättade precis vart och hur man skulle gå samt vad det var för speciellt med dem platser man kom till. Mycket påkostat och ambitiöst turistmål tycker jag. Dessutom fanns guidningarna på flertalet olika språk, dock inte svenska. Hur som helst en mycket stor och fräck katedral med en spännande historia där det är en otrolig utsikt över London, i klass med den som borde vara i London Eye.

Vi var även på lite olika vettiga restauranger, men jag kommer inte ihåg namnen på dem, då det har gått för lång tid sedan dess. Bland annat hittade vi en magnifik indisk restaurang med supergod mat, likaså en libanesisk med fantastisk mat. Dessa skall ni testa på, dock kan jag ju som sagt var inte ge er namnet på dem just nu tyvärr. Vi var även på en restaurang som hette The Old Dutch eller nåt liknande. En pankaksrestaurang som bokstavligt talat serverade pannkakor 24/7. Jag beställde en med chili con carne, tacochips, guacumole och någon form av gräddfilsdipp. Smakade rätt okej, mycket mättande, men det räcker nog att äta detta som en once in a liftime upplevelse kan jag tycka, som inte blev helt frälst av denna smakupplevelse.

Hade tänkt mig ett annat upplägg vad gäller design och layout på detta inlägg men då BLOGGER är sjukt förbannat dåligt på att hantera fler än en bild på samma gång, för att det skall bli en acceptabel njutning för ögat så skiter det sig ganska rejält med att lägga upp bilder här! 

Vad tycker ni om London, dess sevärdigheter och mina åsikter?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter