Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
onsdag 13 januari 2010
För några veckor sedan spelades det en rekordmatch på Ullevi mellan Frölunda Indians och Färjestad, där hemmalaget tillsut vann med 4-1! Ett väldigt trevligt ordnat evenemang som inte hade några större brister tycker jag.

Ishockeyplanen hade genomskinliga sargar med strålkastare som lös igenom dem. Dessutom förekom en massa blinkande lampor, sprutande eldar och fyrverkerier under kvällen.

Ett gäng töntiga indianer inledde med att försöka underhålla publiken med lite regnskogsmusik som varken var behaglig att lyssna på eller roliga att se på, samtidigt som arenan sakta fylldes på med publik. Jag och pappa var där i god tid och såg denna förvandling från början till slut, vilket var en väldigt häftig och trevlig upplevelse tycker jag!

Sedan var det dags för de båda lagen att värma upp lite på isen för att sedan följas av Mustasch som självklart inledde med Double Nature, samtidigt som det sprutade eld inne på arenan. Så var det dags för de båda lagen att åka in på isen igen till hårdrock och publikens efterlängtade jubel! Dock hade inte Ralf behövt sjunga nationalsången, då det inte var någon höjdpunkt alls, men men...

Dessutom hade de ett slags historiskt nedslepp också innan matchen började, men det minns jag inte mycket mer än så av.

Själva matchen var kanske inte världens bästa, men ändå underhållande. Mellan alla avblåsningar spelade den klassiska NHL-orgeln, med låtar som publiken själva kunde välja. Dock var det många låtar som bara lät tomma och enformiga med bara orgel enligt min menning vilket snarare förstörde stämningen än förbättrade den.

Det som folk klagade mycket på och som kunde lösts på ett smidigare sätt var att fylla på ståplatsläktarna bakifrån och inte framifrån som man gjorde. Detta ledde till att de som kom först in på arenan självklart ställde sig längstfram och resten fyllde på bakom. Dock kunde inte de nötterna som inte lyckades passa tiden (!) få tillräckligt med bra platser, eftersom de som väntat längst och närmast isen självklart inte hade något intresse av att backa för folk som inte kommer i tid. Det hade inte jag heller gjort. Så sluta klaga för att ni betalar era biljetter, skiter i att komma i tid och sedan gråter över att ni väljer att gå hem istället för att antingen vara i tid eller armbåga alla på läktarna i magen och knö er längst bak. Synd för er. Bra evenemang ändå! Bilder finns på min Facebook! Posted by Picasa

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter