Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
söndag 31 januari 2010

Jag har sett varje avsnitt av Robinson Karibien och idag var det dags för mig att se finalen, i repris eftersom jag jobbade igår kväll.
Borde förmodligen bloggat lite mer om detta program, med tanke på hur mycket jag skrev förra säsongen.
Ska dock försöka skriva lite kort om framförallt slutet av tävlingen.

Som alltid i dagens tv-program så finns det nötter som skämmer ut sig, lögnare och liknande, men det finns även motsatsen, nämligen de som är ärliga och väluppfostrade.

De sista personerna som röstades ut i ö-rådet hamnade en efter en i ett eget lag. Hans röstades enligt deltagarna ut för att han kunde för mycket och därför inte lät de andra få chansen att visa vad de gick för. När jag märkte vilka som röstades ut, så måste jag säga att de värdiga vinnarna fanns på andra sidan, eller som Anders valde att kalla det, "de avlidna".
Personer som Mats, Mikko, Johan och Hans som både bidrog med social kompetens, kunskap, omtänksamhet och skicklighet i tävlingarna. Visst var exempelvis även Sanna och Veronika duktiga i en del tävlingar, men samtidigt var det riktiga bitches!

Från början hade jag ingen speciell uppfattning om Hans, utan hejade mer på Mats och Johan, som likt honom hade rätt egenskaper av fysisk styrka, social kompetens och kunskap för att vara en värdig vinnare. Allt eftersom tiden gick förstod jag mer och mer hur ännu en värdig vinnare växte genom programmen, nämligen Hans Brettschneider.

På något knepigt sätt blev även han utröstad, men tog sig tillbaka in i tävlingen, till finalen och slutade sedan som segrare. Det knepiga med detta är att han fick möta Jimmy, pakternas man, "djävulen själv", i finalen, som klarat sig hela vägen genom att ligga på stranden och sova samt pakta och spela spel med andra deltagare. Framförallt med nötterna Anders, Sanna och Veronika.

När Hans sedan kom tillbaka in i tävlingen och var en av de fyra som skulle tävla om en finalplats svarade de andra deltagarna med att ha samma uppfattning om honom som de tydligen haft när han röstats ut. De valde att mobba honom och låta honom skaffa sig ett eget läger! Ja, jag skriver MOBBADE för det var precis det som de jävla svinen gjorde! Fega jävla as!! Jag tyckte faktiskt synd om honom.....
De klarade inte av att vara så mogna , som ändå Annika lyckades med, när Hans röstades ut till hennes ö för de utröstade från ö-åråden; nämligen att låta sig prata vuxet med honom och försöka skapa en ny uppfattning om honom, från den som hon hade tidigare i tävlingen.

Jag fattar inte hur människor kan sjunka så lågt att de väljer att hata en person som de ska bo tillsammans med, som till synes för oss tv-tittare inte har gjort något. Där satt han och blickade ut över havet, byggde sig ett eget läger, fick mothugg så fort han sa något, pysslade och skapade sig egna hjälpmedel, föremål m.m. samt försökte njuta av de sista dagarna som var kvar, istället för att starta krig.

Tur att Hans tillsut vann hela Robinson som ett bevis på att det är möjligt att riktiga väluppfostrade överlevare kan vinna över paktande och falska soffpotatisar som Jimmy som inte gjort ett skit nytta under hela säsongen.
Jag är faktiskt riktigt glad över att han vann! Det kunde inte slutat bättre och mer rättvist! Grattis Hans! Kungen över alla, Hans majestät! En Riktig Överlevare Vann En Överlevnadstävling För En Gångs Skull! Tack och Lycka Till! Posted by Picasa

1 kommentarer:

Stämmer in i hyllningskören! Hallelujah på det! :D

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter