Prenumerera!

Ravaged på Spotify

Ravaged på Spotify
Klicka på bilden för att lyssna på mitt band

Klicka på bilden för att komma till våran officiella hemsida!

Populära inlägg

GILLA PÅ FACEBOOK GENOM ATT KLICKA HÄR! Instagram Echoes Of My Thoughts Följ min blogg med Bloglovin

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *

Kommande gig med Ravaged

Roon Don L. Lee. Använder Blogger.
måndag 25 januari 2010
Under den senaste tiden har det förekommit en massa saker på Facebook som är rätt knepiga tycker jag. Exempel på detta är texter som den som finns här ovan. Visst kan det tyckas att detta är något väldigt snällt och gulligt, men den uppfattningen delar då inte jag. Hur personligt är det på en skala när alla skriver exakt samma på sina statusar?! Det enda som skiljer texterna åt är att de handlar om antingen pojkvän, mamma, pappa, syster, bror, flickvän, kompisar samt mor- eller farföräldrar! Hade någon lagt upp en sådan text på Facebook som syftade på mig hade jag personligen inte blivit överlycklig... Inte det minsta. Varför skulle jag bli det? Visst är det kul att det finns någon som tycker om en, och visar uppskattning, det är inte det som är probelmet. Detta eftersom ALLA människor har ett behov av bekräftelse, delaktighet och känsla av sammanhang för att må bra. Jag personligen vill hellre behandlas som om jag vore något unikt, inte efter en status som någon annan (alltså alldeles för många av de man känner) kopierar runt från andras statusar. Det finns en säkert minst en miljon bättre sätt att visa uppskattning för någon än att kopiera statusar där alla tycker samma sak om exempelvis sina mammor, som är de bästa i världen, oavsett om det är 100 olika personer. Det kanske till och med är så illa att personen man hyllar inte ens har Facebook? Vad är då meningen med det hela? Vem bryr sig liksom om inte personen i fråga ändå inte ser det?? Inte jag i alla fall. Hur visar man då uppskattning för folk som är mer personligt och mer kärleksfullt än en status på Facebook? Som sagt, så är det inte ett dugg svårt att komma på saker. Ska ändå hjälpa er som inte kan tänka själva med några tips: En stor bukett blommor, kort, personligt brev/mail/sms/telefonsamtal, massage, en myskväll, förlovning, present bara för att (inte fars dag eller julafton!), resa, weekend, spa, romantik, dela en solndegång tillsammans, bad, promenad, fika, skriva en dikt, sjunga en sång, bränna en skiva, hålla ett tal, göra ett kollage med bilder som visar på vänskapen mellan er, konsert, middag, bio etc. eller bara säga som du känner rätt ut på ett fint sätt. Dessutom får man lägga in lite känsla i det hela också såklart! Varför inte bara helt oväntat säga såhär; Här får du lite blommor för att du är min bästa vän och jag är så glad att jag har dig! Eller skicka ett kort en helt vanligt, tråkig och regnig jävla måndag där det står; tack för att du finns i mitt liv! Eller kanske såhär; för att visa hur mycket jag tycker om dig så vill jag bjuda dig på en spa-helg efter allt det jobbiga du varit med om så att du får lite tid för dig själv att slappna av på. Annars kan man ju alltid bjuda sina föräldrar på en resa till Rom eller Venedig som tack för att de inte skiljt sig, våldtagit eller misshandlat dig som barn, och ställt upp för dig i vått och torrt oavsett vad som hänt dig. Eller så skiter man i det och kopierar helt opersonliga statusar som ingen bryr sig ett dugg om. Det är bara du själv som tror att du gör någon överlycklig, tro mig. Så frågan är fortfarande; varför kopierar man statusar från varandra, genom att falla för grupptrycket? Göra något (läs: skriva eller kopiera något) som alla andra dina vänner har på sin status istället för att kunna visa den uppskattningen ändå på ett mer normalt, personligt och känslofyllt sätt. Så alla ni där ute; ta bort denna skiten och visa det på riktigt och stå för att ni verkligen älskar någon innan det är försent.... Posted by Picasa

1 kommentarer:

Agreed! Har undvikit alla sådana typer av statuskopieringar jag också ;) Dock får jag nog bli rik först för att kunna skicka mina föräldrar till Rom...

Skicka en kommentar

Mina andra boggar

Etiketter